Les professores de l'Àrea de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat Jaume I Aida Sanahuja Ribés i Mercé Barrera Ciurana han presentat a Madrid PractiDUA. Guía práctica para abordar el diseño universal para el aprendizaje a través de rincones. Aquesta publicació, editada pel Reial Patronat sobre Discapacitat i el Centre Espanyol de Documentació i Investigació sobre Discapacitat (CEDID), cerca ser un recurs essencial per a docents universitaris en l'àmbit de l'educació.
La guia, disponible per a descàrrega gratuïta en el catàleg del CEDID, és un recurs dirigit al professorat que imparteix docència en les titulacions universitàries d'educació per a treballar, des d'una perspectiva vivencial i pràctica, les bases del disseny universal per a l'aprenentatge (DUA) a les aules universitàries. Se centra en l'aplicació del DUA mitjançant la metodologia de racons de treball. A través de deu racons, s'aborden diversos aspectes d'aquest paradigma, des dels seus orígens en l'àmbit de l'arquitectura o els seus fonaments neurocientífics, fins a la presència d'aquest en la legislació educativa vigent o les possibilitats pràctiques per a la seua implementació a l'aula. Totes les propostes pretenen assentar les bases del DUA respectant la seua filosofia, la qual cosa permet una major comprensió d'aquest paradigma. Aquest material resulta d'interès per a abordar el DUA en la formació inicial de professionals de l'educació a causa del seu caràcter pràctic i a la coherència amb els principis d'aquest paradigma.
L'acte de presentació va comptar amb la participació de destacats professionals com Jesús Martín Blanco, director del Reial Patronat sobre Discapacitat i director general de Drets de les Persones amb Discapacitat; Sergio Sánchez Fuentes, prologuista de la guia i professor titular en la Universitat Autònoma de Madrid; i Carmen Márquez Vázquez, coautora i directora del CEDID. També va estar present Hugo Daniel Yahari, un altre dels coautors de l'obra.