L'UJI i Jazz Pharmaceuticals Iberia creen una aula per a fomentar la generació de coneixement i la investigació en el sector de les Neurociències

18/05/2023 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i la directora del Departament Mèdic d'Espanya i Portugal de Jazz Pharmaceuticals, Rosana Cajal Merino, han signat un acord per a la creació de l'Aula Jazz Pharmaceuticals de Neurociències, amb l'objectiu de fomentar la docència, la investigació, la difusió del coneixement i la innovació en aquest àmbit.

La rectora Eva Alcón ha destacat que la creació d'aquesta Aula «genera un espai de col·laboració preferent entre la Universitat i una farmacèutica d'impacte mundial i, a més, augmentarà la nostra capacitat formativa, investigadora i de divulgació científica per a acostar el coneixement a la societat».

Alcón també ha subratllat que «aquesta iniciativa s'emmarca en una estratègia institucional global amb la qual l'UJI vol enfortir les seues capacitats investigadores i de generació de nou coneixement en l'àmbit de la biomedicina i la salut». A més, la rectora ha assenyalat que la creació de l'Aula Jazz Pharmaceuticals de Neurociències de la Universitat Jaume I també respon a la voluntat d'aprofitar millor les sinergies de la cooperació entre l'àmbit públic i privat i que aquesta col·laboració tinga impacte social.

Per la seua part, la directora mèdica de Jazz Pharmaceuticals Iberia, Rosana Cajal, ha assenyalat que aquesta Aula és clau per a la companyia per a «posar la innovació al servei dels pacients amb malalties complexes» i una col·laboració que permet «avançar en el sector de les neurociències i, per tant, ajudar a millorar la qualitat de vida dels pacients i les seues famílies».

També ha ressaltat que l'Aula «és una perfecta mostra del nostre compromís amb aquestes patologies i els pacients que viuen amb elles» ja que la companyia se centra en el desenvolupament de medicaments que puguen canviar la vida de les persones amb malalties greus «perquè puguen viure les seues vides més plenament, i per això, una de les àrees en les quals estem focalitzats és Neurociències i, en concret, atendre les necessitats no cobertes de les persones que viuen amb formes rares d'epilèpsia, que poden afectar greument la seua vida quotidiana, com la síndrome de Dravet, la síndrome de Lennox-Gastaut i les crisis associades al Complex Esclerosi Tuberosa».

Finalment, Javier Santos Burgos, investigador de la Unitat Predepartamental de Medicina i director de l'Aula, ha explicat que els objectius d'aquesta col·laboració «a curt i mitjà termini són establir sinergies en matèries formació, difusió i investigació, posant el focus en els diferents grups d'interés en aquesta àrea terapèutica de Neurociències, situant en primer lloc als pacients, i fomentant la formació i la comunicació entre clínics, investigadors i estudiantat de la nostra universitat». A més, ha assenyalat que tant el grup d'investigació de Biomedicina Aplicada de la Facultat de Ciències de la Salut de l'UJI, en l'àrea de Neurociències, com a Jazz Pharmaceuticals «compten amb un extens coneixement acumulat en aquest camp, la qual cosa ens permetrà desenvolupar iniciatives conjuntes d'enorme interés».

A la signatura de l'acord també han assistit el vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l'UJI, David Cabedo; el director d'Accés al Mercat Espanya i Portugal de Jazz Pharmaceuticals, José Luis Sánchez Chorro, i el responsable regional d'Accés al Mercat de Jazz Pharmaceuticals Eduardo Belenguer.

Sobre Jazz Pharmaceuticals

Jazz Pharmaceuticals és una empresa biofarmacèutica mundial el propòsit de la qual és innovar per a transformar la vida dels pacients i les seues famílies. Es dedica a desenvolupar medicaments que potencialment canvien la vida de les persones amb malalties greus, sovint amb opcions terapèutiques limitades o inexistents.

Compten amb una variada cartera de medicaments comercialitzats i candidats a productes nous, des de les primeres fins a les últimes fases de desenvolupament, en neurociència i oncologia. Dins d'aquestes àrees terapèutiques, està identificant noves opcions per als pacients mitjançant l'exploració activa de xicotetes molècules i productes biològics, i a través de tecnologies d'obtenció innovadores i la ciència dels cannabinoides. Jazz té la seua seu a Dublín (Irlanda) i compta amb empleats a tot el món en quasi 75 països. És líder en l'àrea terapèutica de les Neurociències, especialment en el tractament de les malalties del somni i en epilèpsia.