Publicacions de l’UJI presenta les novetats de la col·lecció «Història i memòria» a la Fira del Llibre de Castelló

03/05/2023 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha presentat a la Fira del Llibre de Castelló les últimes novetats de la col·lecció «Història i memòria»: Estratègies militars i diplomàtiques a la Batalla de Llevant, de Rosa Monlleó, Vicent Grau i Alfredo Fornas (ed.) i Allà m'esperava la guerra, de Jaume Domenjó, Miquel Ortells i Joan Castany (trad.). La presentació ha estat a càrrec dels autors i autores i del director de la col·lecció, Vicent Sanz.

Estratègies militars i diplomàtiques a la Batalla de Llevant, recull 31 aportacions amb motiu de la commemoració dels 80 anys de la Batalla de Llevant, episodi bèl·lic que, durant molts anys, va passar desapercebut en les publicacions historiogràfiques de la Guerra d’Espanya i que també s’ha anat esvaint de l’imaginari col·lectiu.

Allà m’esperava la guerra. Memòries d’un republicà, coeditat per l’UJI i per la Universitat de Lleida, conta la història de Jaume Domenjó, que, quan amb 18 anys començava a ser futbolista professional, va vore com la vida, però, el va encadenar a la guerra i a les calamitats que se’n van derivar.