L'UJI i Daiichi Sankyo creen una càtedra d'Investigació Farmacèutica en Malalties Cròniques

27/04/2023 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i la directora general de Daiichi Sankyo España, Inmaculada Gil Rabadán, han signat el conveni per a la creació de la nova Càtedra Daiichi Sankyo d'Investigació Farmacèutica en Malalties Cròniques, amb l'objectiu de fomentar la docència, la investigació, la difusió del coneixement i la innovació en aquest àmbit.

Entre les activitats planificades per a la Càtedra es troben l'oferta de beques i premis a diferents col·lectius, l'organització de jornades, cursos i tallers, així com activitats d'investigació en la temàtica de la Càtedra, que permetran fomentar la divulgació i la transferència del coneixement d'aquesta àrea biomèdica.

La rectora Eva Alcón ha subratllat que la creació d'aquesta càtedra «obri un espai de col·laboració entre la Universitat i un dels principals laboratoris farmacèutics a nivell mundial per a enfortir les relacions en matèria formació, investigació i transferència del coneixement en l'àmbit de la salut i, concretament, en l'atenció a les malalties cròniques».

Aquesta Càtedra, ha afegit Alcón, «constata la voluntat de la Universitat de sumar esforços per a generar coneixement socialment útil i que contribuïsca al benestar de les persones» i, a més, representa «l'aposta decidida de l'UJI per potenciar la innovació en l'àmbit de la biomedicina i la salut, promoure el talent i teixir aliances estratègiques com la que hui plasmem amb Daiichi Sankyo que permeten accelerar l'impacte social a través d'activitats formatives, divulgatives i científiques».

Per part seua, la directora general de Daiichi Sankyo España, Inmaculada Gil, ha assenyalat que «des de Daiichi Sankyo, estem molt satisfets amb aquesta col·laboració, ja que la innovació a través de la investigació de les malalties cròniques és el motor que ens mou cada dia per a millorar la vida dels pacients que pateixen alguna de les patologies més prevalents en l'àrea cardiovascular i en oncologia. Hem de tindre present que les malalties cardiovasculars continuen sent la primera causa de mort en el món, i a Espanya suposen 120.000 morts a l'any, per la qual cosa és urgent avançar en solucions efectives per a controlar els principals factors de risc cardiovascular en la població, com el colesterol LDL».

En aquesta línia, ha afegit que «en una població cada vegada més envellida i, afortunadament, amb major esperança de vida gràcies als avanços en medicina, projectes com aquesta Càtedra, ens ajuden a treballar junts en pro de la qualitat de vida dels pacients que conviuen amb malalties cròniques, sempre des de l'òptica de la sostenibilitat d'un sistema sanitari on aquestes patologies impliquen tres quartes parts de la despesa sanitària».

Finalment, el director de la nova Càtedra i investigador de la Unitat Predepartamental de Medicina de l'UJI, Javier S. Burgos Muñoz, ha destacat que «l'arribada a Universitat Jaume I d'una empresa farmacèutica de primer nivell és un fet molt rellevant i una fita en les relacions universitat-empresa». En aquest sentit, ha assenyalat que aquesta col·laboració permetrà establir sinergies en matèries d'innovació, investigació, formació i difusió del coneixement, que possibilitaran la realització d'activitats de les quals es beneficiaran tant el personal clínic i investigador, el professorat de la Facultat de Ciències de la Salut i l'estudiantat, com els pacients i la població general.

A la signatura del conveni també han assistit el vicerector d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l'UJI, David Cabedo; el director de la Càtedra, Javier S. Burgos; el director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, José Manuel Ventura; la directora de Departament Value&Access de Daiichi Sankyo España, Marta González Cano, acompanyats també per part de Daiichi Sankyo de Luis Góngora, Territory & Account Manager, Cristina Guardiola, Regional Access Manager, i Eva Sebastián, Regional Access Manager.

Sobre Daiichi Sankyo

Daiichi Sankyo es dedica a la creació de noves modalitats i medicaments innovadors a partir de ciència d'alt nivell i tecnologia per a contribuir a la millora de la qualitat de vida a tot el món.

A més de la seua cartera actual de medicaments per al càncer i malalties cardiovasculars, Daiichi Sankyo se centra principalment en el desenvolupament de teràpies noves per a persones amb càncer i altres malalties amb grans necessitats mèdiques no cobertes. Compta amb més de 100 anys d'experiència científica, 16.000 empleats a tot el món i té presència en més de 20 països.

Més informació: www.daiichi-sankyo.es