La dansa protagonitza la programació primaveral del Paranimf El muntatge teatral «La corporació» iniciarà l’activitat cultural del trimestre el pròxim 31 de març

23/03/2023 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume I de Castelló inicia l’activitat cultural de primavera el pròxim 31 de març amb el muntatge teatral La corporació, de CRIT Companyia de teatre, una comèdia que parteix de tres pobles imaginaris per a parlar amb molt d’humor sobre la tasca pública dels representats polítics.

D’altra banda, amb motiu de la celebració Dia del Llibre, el Paranimf oferirà del 19 al 21 d’abril l’espectacle Biblioteca de sons i sorolls, d’Enric Monfort i Antonio Portillo, una obra que es desenvolupa en un espai octogonal de fusta on cada objecte té el seu lloc i el seu so. En aquesta biblioteca artesanal quasi màgica, els i les visitants assistiran a un relat on el més important són les sensacions que produeixen cadascun dels sons.

Aquest trimestre, la dansa serà la protagonista principal amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Dansa i com a part del cicle «Dansa a escena» de la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Circuits i Festivals. L’espectacle El lenguaje de las líneas, dirigit per la balladora i creadora contemporània Leonor Leal, donarà inici a aquesta celebració el 27 d’abril, una proposta que es presenta com una conferència ballada en la qual l’artista compartirà les seues inquietuds sobre l’absència de textos escrits sobre flamenc en un joc entre cos i paraula.

Aquest mateix dia es realitzarà una projecció especial del film Ultrainocencia, dirigit per Manuel Arija de la Cuerda, que compta entre el seu elenc amb la interpretació de David Climent o Pablo Molinero, dos actors sorgits de l’Aula d’Arts Escèniques Carles Pons de l’UJI. Després del visionat de la pel·lícula es realitzarà una xarrada amb l’equip artístic.

També en el marc del Dia Internacional de la Dansa, es podrà gaudir el 28 d’abril d’un programa doble conformat per l’espectacle de dansa contemporània Trópico, de Marroch Cia., amb entrada lliure al vestíbul del Paranimf, i Lapiel, d’Eva Bertomeu i Christine Cloux, una trobada escènica de dues ballarines amb una llarga trajectòria artística que mostraran el domini tècnic i l’expressivitat de dos ments i cossos en la seua maduresa.

Completa la programació trimestral la projecció Made in UJI, el 16 de maig, que inclou 10 curtmetratges realitzats per l’alumnat de tercer curs del Grau en Comunicació Audiovisual.

Finals de curs dels tallers de teatre, dansa i música

El Paranimf també acollirà aquest trimestre les obres de final de curs dels tallers que es realitzen a l’Aula d’Arts Escèniques Carles Pons de l’UJI, amb entrada lliure fins a completar l’aforament.

La primera, el 5 de maig, és Aquella escola, dirigida per Regina Prades, una obra que presenta amb humor i fina ironia la memòria de l’educació en l’època franquista, on l’aprenentatge s’imposava amb disciplina i no hi havia possibilitat de crítica o retret. El 12 de maig es representarà l’obra L’amable silenci de les cacatues, dirigida per Joan Comes, que tractarà sobre la festa d’aniversari d’un important home de negocis, en la qual s’expressen unes acusacions que embruten la bona reputació de la família. Finalment, el 19 de maig serà el torn de l’obra Estiuejants, dirigida per Cesca Salazar, que planteja la història d’un grup que s’enfronta a un canvi, per tal de reflexionar sobre la dignitat de l’esser humà i la intolerància.

Per la seua part, l’Aula de Dansa oferirà el 25 de maig la proposta Camins, dirigida per Erika Galmes, que és un homenatge al caminar i al fluir de la vida.

La programació inclourà també el concert final de curs de la Big Band UJI, el 2 de juny, que estarà acompanyada en aquesta ocasió per la Big Band de la Universitat d’Almeria, amb un repertori que inclourà temes originals i arranjaments de Julián Sánchez, així com temes originals de membres de la Big Band UJI i peces de swing i de tall més modern. A més, el 16 de juny, l’Orfeó UJI oferirà una actuació amb música arrelada en diferents parts de món.

Cicles de cinema

El cicle «En pantalla gran» estarà dedicat als 70 anys del Festival de Sant Sebastià i inclourà els títols Como en casa, l’1 i 2 d’abril; Lluvia negra, el 15 i 16 d’abril; Toto, el héroe, el 29 i 30 d’abril; Rebeldes del Dios Neón, el 13 i 14 de maig; En construcción, el 27 i 28 de maig, i En la casa, el 10 i 11 de juny.

D’altra banda, el cicle «Nou Cinema» s’iniciarà el 8 i 9 d’abril amb El triángulo de la tristeza, que va obtenir la Palma d’Or del Festival de Cannes. Per al cap de setmana del 22 i 23 d’abril la proposta és The Quiet Girl, premiada al Festival de Valladolid i el Festival de Berlín. La tercera sessió d’aquest cicle inclourà Saint Omer. El pueblo contra Laurence Coly per al 6 i 7 de maig, gran premi del jurat i millor opera prima al Festival de Venècia i millor pel·lícula i millor guió al Festival de Sevilla.

El cicle continuarà el 20 i 21 de maig amb La belleza y el dolor, un documental sobre la vida de l’artista Nan Goldin que va aconseguir el Lleó d’Or al Festival de Venècia. El 3 i 4 de juny es projectarà Los reyes del mundo, un film que va obtenir la Conxa d’Or al Festival de Sant Sebastià. El cicle es tancarà el 17 i 18 de juny amb la pel·lícula Una bonita mañana.

Més informació i entrades: http://www.paranimf.uji.es