La Fundació Universitat Jaume I-Empresa reuneix a prop de 200 persones en una trobada amb la coach financera Nieves Villena

28/03/2023 | SCP

La Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI) celebra el seu 30 aniversari en 2023 i ho ha fet reunint 180 persones amb motiu d'una ponència impartida per l'economista i educadora financera Nieves Villena.

La vicerectora d'Estudiantat i Vida Saludable de la Universitat Jaume I, M. Carmen Pastor; i Carlos Cabrera, president executiu de la FUE-UJI, han inaugurat una sessió en la qual s'ha posat en relleu la trajectòria de la Fundació i el seu rol decisiu en l'impuls de les relacions entre la Universitat i l'entorn socioeconòmic castellonenc, alhora que s'ha destacat «a l'equip de persones que componen la Fundació i que treballen en diferents àrees, però amb un denominador comú: servir a les empreses i entitats que desitgen acostar-se a la Universitat; i a la comunitat universitària que busca com fer arribar els seus projectes i activitats a la societat» ha indicat la vicerectora. «Felicitats pels èxits aconseguits i per haver arribat als 30 anys amb tants projectes i iniciatives que sens dubte han ajudat a construir una UJI més oberta, més plural, més pròxima» ha conclòs M. Carmen Pastor.

Per part seua, Carlos Cabrera ha ressaltat «als qui al llarg d'aquestes tres dècades han fet possible el creixement de la Fundació. La FUE-UJI va ser creada amb el suport d'11 empresaris i hui, 30 anys després, compta amb un Patronat format per 35 empreses i entitats de reconegut prestigi i amb una sòlida xarxa de col·laboradors i organitzacions vinculades, que ens permeten ser presents en múltiples col·lectius».

Gloria Serra, gerent de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa, ha presentat a la ponent, destacant «la seua especial visió a l'hora d'abordar temes econòmics, una visió de les finances i l'economia que abasta no sols la intel·ligència financera, sinó també la mentalitat relacionada amb els diners, la consciència i la intel·ligència emocional».

Nieves Villena és economista, coach i educadora financera. És la impulsora del terme Felicitat Econòmica, formadora i conferenciant en diferents organitzacions i institucions durant els últims 20 anys, però, sobretot, una apassionada de l'economia amb valors, més humana i amb el focus posat en el bé-ser les persones.

Villena ha oferit una xarrada en la qual ha subratllat «la necessitat de desbloquejar límits i creences que ens impedeixen a cadascun de nosaltres continuar avançant cap a la nostra Felicitat Econòmica» i ha aportat el seu mètode per a aconseguir-lo, basat en quatre etapes definides com a Mentalitat, Consciència, Economia i Emocions. «En cada etapa es treballa un concepte però l'important és parar esment, escoltar-se a un mateix; posar intenció i compromís, com un primer pas cap a la prosperitat i l'abundància; i obrir la ment i el cor per a viure el propi camí cap a la Felicitat Econòmica».

«El que pensem sobre els diners, les paraules que utilitzem, la manera de relacionar-nos amb ell, el mapa mental i sistema de creences de cadascun, influeix enormement en la nostra situació econòmica. Adonar-nos d'això ens ajuda a créixer personal i professionalment» ha afirmat Nieves Villena.

En finalitzar, els assistents - un públic heterogeni compost per membres de la comunitat estudiantil, representants d'empreses i de la Universitat- han rebut com a obsequi per part de la ponent el seu llibre 29 días para conectar con tu Felicidad Económica i han gaudit d'un còctel i un espai de networking en el vestíbul de la seu de la FUE-UJI.

www.fue.uji.es