03/03/2023 | SCP

El Màster Universitari en Sistemes Intel·ligents de la Universitat Jaume I serà el primer títol de postgrau oficial de les universitats públiques valencianes a comptar amb una menció dual, una modalitat que combina l'adquisició de coneixements i competències pràctiques de manera simultània en la universitat i en l'empresa (work-based learning).

«Aquest tipus de formació proporciona nombrosos beneficis a l'estudiantat en termes d'inserció laboral i contribueix a la seua capacitació professional, en desenvolupar una activitat pràctica com a part d'una organització», explica la vicerectora d'Estudis i Formació Permanent, Isabel García Izquierdo.

La formació dual del Màster Universitari en Sistemes Intel·ligents compta amb places limitades per a l'estudiantat amb millor expedient acadèmic i consta de 18 crèdits ECTS, repartits entre l'assignatura optativa «Communications and Cibersecurity» i el Treball Final de Màster. Aquesta formació es realitza amb empreses capdavanteres del sector tecnològic, com ara Cuatroochenta, signatura de solucions cloud i ciberseguretat situada en Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, que compta amb clients en 21 països i 275 persones ocupades en oficines a Espanya i Centreamèrica.

La revisió i actualització dels dissenys dels graus i els màsters de l'UJI és part important del Pla d'Acció de Govern de la rectora i, en aquest sentit, el Màster Universitari en Sistemes Intel·ligents compta amb un pla d'estudis totalment renovat per a garantir una formació actual i completa. Així, la vicerectora Isabel García Izquierdo subratlla que «el nou pla s'ha adaptat específicament a les necessitats de la indústria 4.0, que requerirà professionals formats en tècniques avançades de producció i tecnologies intel·ligents, un aspecte que també contribuirà a augmentar l'índex d'inserció laboral».

Un altre dels punts més rellevants del nou pla, a part de la ja esmentada Menció dual, és l'aposta per una docència impartida íntegrament en anglès per a dotar a l'estudiantat d'un perfil amb projecció internacional. Aquesta característica permetrà que aquests estudis s'integren en l'oferta internacional que s'articula a través de la Fundació ValgrAI, (Valencian Graduate School and Research Network of Artificial Ingelligence), una iniciativa de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana de la qual forma part l'UJI i que té com a missió col·laborar en la formació d'experts en Intel·ligència Artificial. A més, l'estudiantat matriculat en el Màster en Sistemes Intel·ligents podrà optar a les 20 ajudes a l'estudi, amb un import de 3.000 euros cadascuna, que ofereix cada curs acadèmic la citada Fundació ValgrAI.

Sobre el Màster Universitari en Sistemes Intel·ligents

Aquest màster universitari proporciona una formació que s'emmarca en l'àmbit dels Sistemes Intel·ligents i que capacita l'estudiantat per a resoldre problemes relacionats amb la Intel·ligència Artificial, com són els que involucren processos de percepció, aprenentatge i decisió automàtica, manipulació robòtica, robòtica intel·ligent i de serveis, emmagatzematge i processament de dades, informació contextual o big data, entre d’altres.

Aquests estudis defineixen un perfil professional amb dues possibles intensificacions: robòtica de serveis o interacció avançada i gestió del coneixement.