El Centre Cultural La Nau organitza un col·loqui sobre el llibre de l’UJI «L’Escola Moderna», d’Alfred Ramos

17/02/2023 | SCP

El Centre Cultural La Nau ha acollit un col·loqui, dins del cicle «Escola de Pensament», del llibre publicat per la Universitat Jaume I L’Escola Moderna. El moviment Freinet valencià (1962-1977).

En el col·loqui, que ha estat presentat per la vicerectora de Cultura de la Universitat de València Ester Alba, han participat Alfred Ramos, autor del llibre; Carme Pinyana, editora de l’UJI; Carmen Agulló, professora d'Educació Comparada i Història de l'Educació a la Universitat de València, Mercé Viana, escriptora, i Manolo Civera, mestre del MCEP-PV.

L'acte ha repassat la història de la defensa i promoció de l'escola valenciana i en valencià en els últims anys del franquisme, on les mestres i els mestres van tenir un paper rellevant, amb mètodes innovadors, il·lusionants i democràtics.

L'Escola Moderna, d'Alfred Ramos, és el número 14 de la col·lecció «Fundació Càtedra Enric Soler i Godes», que es preocupa de reflexionar al voltant de la història de la pedagogia freinetista i rescatar la seua memòria.