Castelló nomena fill predilecte Francesc Michavila, rector honorari de l'UJI L’Ajuntament també ha lliurat les medalles d’or de la ciutat a la Societat Castellonenca de Cultura, al CD Castellón i a la ciutadania per la seua actitud durant la pandèmia

12/09/2022 | SCP

L’Ajuntament de Castelló de la Plana ha nomenat fill predilecte Francesc Michavila Pitarch, rector honorari de la Universitat Jaume I, en un acte que s’ha celebrat al Teatre Principal en el marc de la commemoració del 771 aniversari de la ciutat i en el qual també s’han lliurat les medalles d’or a la societat castellonenca per la seua actitud exemplar durant la pandèmia, al CD Castellón en el seu centenari i a la Societat Castellonenca de Cultura pels seus cent anys de trajectòria.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, qui ha fet lliurament del reconeixement institucional a Michavila, ha ressaltat que «és un mèrit que aconsegueix després d'una vida dedicada a aprendre i a ensenyar, que són dues vocacions que conformen la seua personalitat. Des de la seua vocació científica, ha entès que només des de l'educació i la investigació és possible l'avanç i el progrés, i així ho ha transmès des de la Universitat Jaume I i en tants altres fòrums. Gràcies, Francesc, per tant», ha assenyalat.

Per la seua part, la rectora de l’UJI, Eva Alcón, qui ha sigut l’encarregada de fer la laudatio a Francesc Michavila, ha fet un repàs de les seues principals fites i ha destacat que aquest és un reconeixement a «un apassionat de la ciència, un humanista militant, un defensor de l’educació com a vehicle de transformació social i un europeista convençut, així com a una figura clau en la creació de la Universitat Jaume I».

Finalment, Francesc Michavila ha manifestat la seua «emoció per aquest honor que excedeix totalment els meus mèrits: em trobe insignificant davant dels altres fills predilectes». Així mateix, ha assenyalat que «Castelló és un poble amant de la llibertat i entre tots hem de fer gran la seua història, perquè la vida d’un poble és una cursa de relleus, i això està per damunt de qualsevol localisme i egoisme».