La Càtedra de Mediació Policial Ciutat de Vila-real de l'UJI celebra la XII edició del Curs intensiu de mediació policial

05/07/2022 | SCP

La Càtedra de Mediació Policial Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I i l'Escola de Formació de la Policia Local de Vila-real han organitzat la dotzena edició del Curs Intensiu de Mediació Policial al qual han assistit 20 participants procedents de la Comunitat Valenciana, Aragó i Andalusia.

El curs, de caràcter gratuït i amb una duració de 40 hores, ha comptat amb la col·laboració de 10 docents entre els quals es troben professors d'universitat i professionals dels àmbits de la psicologia, la filosofia, la pedagogia i dels cossos de seguretat. Des d'aquest enfocament interdisciplinari i multidisciplinari, els assistents han conegut la proposta d'un nou model de gestió de conflictes i han adquirit coneixements sobre tècniques i eines bàsiques de mediació, sobre el marc jurídic i el procediment de la mediació policial, així com sobre temàtiques tan diverses com l'ètica de la cura o la redacció i formulació adequada d'un projecte.

En la formació, s'ha ressaltat que la major part del temps del treball policial no està relacionat amb actuacions dirigides a fer respectar el Codi Penal. Per contra, la major part del temps es dedica a tasques assistencials i a resoldre conflictes entre particulars. En conseqüència, resulta necessari brindar als policies locals noves eines, habilitats de comunicació i tècniques de gestió de controvèrsies que els faciliten l'acompliment d'aquestes tasques. Els assistents al curs, implicats a implantar aquest model de gestió policial en els seus municipis, s'han interessat per altres formacions de major duració sobre aquesta temàtica, concretament pel Curs d'Expert Universitari en Mediació Policial i el Curs de Formació Contínua d'Iniciació a la Mediació Policial, les inscripcions dels quals s'obriran el mes de setembre i d'octubre respectivament.