L’UJI i CEFIRE lliuren els guardons als joves investigadors i investigadores d’«El gust d’investigar»

17/06/2022 | SCP

El lliurament de premis i diplomes de la XII Reunió Científica «El gust d'investigar» ha posat el punt final a una jornada, que s'ha celebrat a l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de la Universitat Jaume I, en la qual s'han presentat sis treballs de recerca realitzats al llarg del curs acadèmic per joves investigadors i investigadores d'ESO i batxillerat. Paral·lelament a les presentacions, els grups també havien confeccionat un pòster explicatiu que s'ha exposat a l'entrada de l'aula magna de l'Escola.

Així mateix, en la jornada el professor de l’UJI i investigador de l’Institut Universitari de Materials Avançats (INAM) José Antonio Mata ha impartit una conferència sobre transició energètica amb hidrogen.

El concurs «El gust d'investigar», organitzat per l’ESTCE i el CEFIRE de Castelló, amb la col·laboració de les empreses UBE, Aquarama, bp, Becsa, Zschimmer & Schwarz i EFI i els vicerectorats d’Estudiantat i Vida Saludable i d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica de l’UJI, ha comptat amb la participació de 18 alumnes de centres d’educació secundària de Castelló de la Plana i Vila-real.

El premi de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals ha sigut per a la investigació titulada «Fabricación de polímeros de almidón de patata» presentada per Radu Andrés Ruja Maier, Dylan Joseph Scandelt Di Michele i María del Mar González Molés de l’IES Francesc Ribalta de Castelló de la Plana, tutoritzat per Diego González Babiloni.

L’equip guanyador en l’Àrea de Matemàtiques, Física i Química ha sigut el format per Hugo Gozalbo de Gracia, Daniel Peruga Beltrán i Jordi Mata Colonques, de l’IES Francesc Tàrrega de Castelló de la Plana, amb el treball «Creando levadura» tutoritzat per la professora Irene Sanchis Camprecios.

El guardó en l’Àrea de Ciències de la Vida, la Terra i el Medi Ambient ha sigut per a l’equip format per Ferran Campos Iniesta, Lluís Castellet Ortells i Núria Gil Molés de l’IES Francesc Tárrega de Vila-real amb el treball «Por un mañana más verde» tutoritzat també per Irene Sanchis.

En l’Àrea de Tecnologia i Enginyeria el guardó ha sigut per a Juan Pablo Londoño Arbeláez, Carlos Sales Roger i Darío Serrano Moreno, de l’IES Penyagolosa de Castelló de la Plana, amb el treball «Hivernacle intel·ligent controlat per arduino-uno» tutoritzat per la professora Isabel Peña.

El guardó a la millor presentació oral ha recaigut en María Villarreal Ribelles, Daniel Peinado Sánchez i Cristian Vidal Pérez, de l’IES Francesc Tàrrega, amb el treball «Salvando vidas», sota la tutorització d’Irene Sanchis.

I el premi al millor pòster ha sigut per a Marta Ibáñez Forcada, Marta Nieto Fernández i Martín Carda Ferrández, també de l’IES Francesc Tàrrega de Vila-real, pel treball «Análisis de aguas» tutoritzat també per Irene Sanchis.

El comitè científic d’aquesta edició ha estat format per Sergio Meseguer i Leticia Lorenz de CEFIRE Castelló; i Ana Piquer, Antonio Gallardo, Arianna Renau, Ana Belén Vicente, Lluís Martínez i Jose A. Mata de l’UJI. L'objectiu del concurs és que els joves, en equips de dues, tres o quatre persones i tutoritzats per un membre del seu professorat, desenvolupen un treball d'investigació en diverses àrees de coneixement com ara les matemàtiques, les ciències de la vida, la salut, el medi ambient, la tecnologia o la informàtica.

Fotografies

Vídeo de presentació de les investigacions de l'estudiantat