UJI Motorsport presenta el monoplaça UFS04

28/10/2022 | SCP

UJI Motorsport, equip de la Universitat Jaume I de Formula Student, ha presentat el seu monoplaça UFS04. En l’acte van participar, a més dels membres d’UJI Motorsport, el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació, David Cabedo, i la directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, Ana Piquer.

Enguany una de les principals novetats és que el monocasc està fet de fibra de carboni d’una sola peça i no és una estructura tubular. A més, l’equip s’ha centrat a implementar l’aerodinàmica del prototip per a aconseguir uns millors resultats en competició.

UJI Motorsport participa en la competició internacional de Formula Student on hi ha representades més de 600 universitats de tot el món. L’objectiu és que l’estudiantat puga construir un cotxe de carreres funcional i de gran dificultat des del punt de vista de l’enginyeria seguint una normativa estricta que se centra en la seguretat del pilot. De fet, per a classificar-se en una competició  l’equip ha de passar un examen teòric de normativa.

UJI Motorsport va nàixer en 2016 de la mà d’un grup d’estudiants universitaris aficionats als cotxes de competició i des de llavors ha competit en el món de la Formula Student de manera ininterrompuda. Amb el suport de la Universitat Jaume I i d’empreses de la província, intenten posar Castelló en l’aparador de l’automobilisme mundial. L’UFS04 és resultat del treball de més de 100 estudiants que han passat pel projecte i de les aportacions i ajuda de la Universitat i dels patrocinadors.