19/09/2019 | SCP

El Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament de la Universitat Jaume I (MCAD/UJI) va inaugurar ahir 18 de setembre el curs acadèmic 2019-2020 amb una conferència d'Arcadi Oliveres i Boadella, economista de la Universitat Autònoma de Barcelona i referent en la defensa de la justícia social i la pau, titulada «Desenvolupament dels pobles i benestar de les persones: una esperança assolible».

L'acte va ser una experiència de blended learning en el qual van participar assistents tant presencials com en línia, que es van connectar a l'emissió en directe pel canal de YouTube de l'UJI. A més, els participants virtuals, connectats des d'Europa, Àfrica i Amèrica Llatina, també van poder realitzar preguntes i comentaris via xat. Al llarg de tres hores es va debatre sobre la pobresa, la conservació del planeta i la necessitat d'un canvi de model econòmic, concloent que el canvi només serà possible amb la implicació activa de la ciutadania.

L'equivalència en el nombre d'assistents presencials i virtuals i el grau d'implicació en el col·loqui preveuen que el blended learning es configure com una de les eines amb més futur en l'educació 3.0. En aquest sentit, el MCAD/UJI prosseguirà innovant perquè l'«aprenentatge global» siga la realitat del Màster.