L’Ajuntament d’Orpesa s’adhereix a la xarxa de municipis de la Fundació Isonomia de l’UJI

16/09/2019 | SCP

• Orpesa s’adhereix a la xarxa de municipis de la Fundació Isonomia de l’UJI (16/09/2019) conveni-orpesa-isonomia Conveni_Orpesa_19DLL21_in

Foto: Damián Llorens

La rectora de l’UJI i presidenta de la Fundació Isonomia, Eva Alcón, i l’alcaldessa d’Orpesa, María Jiménez, han signat un conveni de col·laboració entre ambdues entitats per a afavorir accions d’igualtat en aquest municipi. Amb aquest acord, Orpesa s’adhereix a la xarxa Isonomia de municipis per a la igualtat efectiva de dones i homes i participarà en els seus programes anuals amb la finalitat de promoure la igualtat efectiva en tots els àmbits i la prevenció de la violència cap a les dones.

La regidora de Serveis Socials, Tercera Edat, Igualtat i Immigració, Micaela Bermudez Pérez, ha assegurat que «és una gran satisfacció per al municipi incorporar-se a la xarxa, perquè l’objectiu es promoure i incentivar les polítiques d’igualtat entre la ciudadania». Per la seua banda, la rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha assegurat que «un dels objectius primordials de la universitat és transmetre el coneixement que es genera en els diferents àmbits científics i, alhora formar una ciutadania que treballe per la igualtat i el respecte a la diversitat».

L’acord permetrà a l’ajuntament formar part d’una xarxa col·laborativa; tenir accés a assessorament i orientació especialitzada; disposar d’estratègies i recursos per a avançar cap a una societat més igualitària, i disposar de canals de comunicació, divulgació i transferència de les experiències i bones pràctiques. La Fundació Isonomia proporcionarà informació actualitzada en matèria d’igualtat; possibilitarà la interacció amb altres ajuntaments i facilitarà la participació en accions formatives per al personal tècnic.

A l’acte han assistit la vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat, Pilar Safont; les regidores de Serveis Socials, Tercera Edat, Igualtat i Immigració, Micaela Bermúdez, i Turisme i Educació, Silvia Arnau, en representació del municipi castellonenc i M. José Ortí de la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I.

Imatges de l'acte