La Fira Destaca en Ruta tanca la seua edició en ruta a la Vall d'Uixó amb més de 2.000 assistents

20/09/2019 | SCP

La Fira Destaca en Ruta 2019 ha tancat les seues portes aquest matí a la Vall d'Uixó amb l'assistència de més de 2.000 persones en les seues dues jornades. L'esdeveniment de transferència científica, tecnològica i d'innovació que ha aconseguit a portar «no només a professionals, investigadors i empresaris, sinó també al públic en general que ha pogut conèixer les novetats en aquests sectors i participar en activitats de divulgació», ha assenyalat el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó, Jorge García.

Els gairebé 30 estands d'empreses i institucions han mostrat solucions de mobilitat sostenible, robotización, impressió en 3D, aplicacions dels drons, realitat virtual, idees empresarials innovadores, turisme, energies netes, ecologia i sostenibilitat, entre altres. A més les taules de reptes i les conferències han estat un dels punts de major atracció de públic i s'han centrat en aportar valor al territori.

Així, al costat de les xerrades introductòries a càrrec de professionals s'ha tractat la industrialització, emprenedoria i canvi del model productiu; turisme i patrimoni; transformació digital i formació especialitzada; i economia circular i sostenibilitat, amb les aportacions de les empreses de la zona i la universitat, en el que suposa una oportunitat per a compartir coneixement i experiències i crear sinergies.

La clausura ha estat a càrrec de l'alcaldessa de la Vall d'Uixó, Tania Baños, qui ha afirmat que «no ens quedarem només en la celebració de la Fira Destaca, sinó que és part d'un camí per a fer créixer el nostre teixit empresarial de la mà de la innovació, la recerca i el valor afegit» i ha avançat l'inici pròxim de les obres d'instal·lació de fibra òptica en els polígons i la creació d'un fòrum empresarial.

En la clausura ha estat acompanyada pel diputat provincial d'Economia i Ocupació, Pau Ferrando i pel director de la Càtedra UJI d'Innovació Ceràmica de Vila-real, Juan Carda, qui ha agraït a les empreses i institucions la seua confiança en una fira «que ha de servir per a posar les bases d'un canvi de model en la societat i que permet valorar el treball dels departaments d'I+D+I, el personal investigador i les empreses que aposten per la innovació».

L'edició 2019 de la Fira Destaca en Ruta ha estat impulsada per l'Ajuntament de la Vall d'Uixó, la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I i la Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI). A més ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana i la Diputació de Castelló i Facsa i Grup Nexta com partners principals.