La formació professional tindrà un paper rellevant en la fira Destaca en Ruta de la Vall d'Uixó L'objectiu és que el coneixement estiga lligat a les necessitats de perfils que tenen les empreses, amb una previsió per als pròxims anys

26/07/2019 | SCP

• Fira Destaca en Ruta de la Vall d'Uixó  destaca-ruta-2019 DestacaRuta_w

La Universitat Jaume I (UJI), Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real i l'Ajuntament de la Vall d'Uixó, ja estan treballant en l'organització de la fira Destaca en Ruta 2019, que tindrà lloc a l’Auditori de la Vall d'Uixó el 19 i 20 de setembre de 2019.

Durant la reunió del comitè organitzador s'han realitzat diverses propostes perquè s'incloguen en la programació de Destaca en Ruta: l'economia circular i la gestió empresarial sostenible i verd, sectors amb molt de potencial. També es posarà l'accent en el turisme.

El regidor de Promoció Econòmica, Jorge García, ha destacat que durant els dies en què se celebre la Fira Destaca en Ruta 2019 la Vall d'Uixó «serà el referent provincial i autonòmic en l'àmbit empresarial, científic i de la innovació i el coneixement», a través de fòrums empresarials, taules rodones, debats i tallers. I és que l'objectiu és impulsar el desenvolupament econòmic, industrial i social del territori.

Com a novetat, els IES i la formació professional tindran un paper rellevant dins de la fira, ja que «volem que la formació que reben les persones que estan estudiant estiga lligada a les necessitats de perfils que tenen les empreses, fent una previsió per als pròxims 5 o 10 anys per a millorar l'ocupació i la productivitat» ha afegit.

Per la seua part, Juan Carda, director de la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real, ha destacat l'esforç que realitza la Universitat Jaume I per a organitzar aquest esdeveniment a La Vall d'Uixó de transferència i promoció dels grups de recerca de l'UJI amb l'objectiu de fomentar la relació Universitat-Empresa en les àrees geogràfiques de les comarques de la Plana Baixa i El Camp de Morvedre.

L'última edició de fa dos anys a Vinaròs va atraure més de 2.000 visitants durant les dues jornades.