Més de 1.000 professionals i universitaris han participat en les activitats de la Càtedra Medtronic

31/07/2019 | SCP

La Càtedra Medtronic de Formació i Investigació Quirúrgica de la Universitat Jaume I tanca el seu tercer any d'existència amb la realització, durant el curs 2018-2019, de vuit activitats formatives dirigides a professionals sanitaris, amb l'objectiu de fomentar la formació quirúrgica, treballar en el desenvolupament de noves tècniques quirúrgiques i impulsar la investigació de nous materials i instrumentació en el camp de la cirurgia, gràcies a la col·laboració de l'Hospital General Universitari de Castelló. Durant els primers tres anys d'existència de la Càtedra Medtronic, s'han organitzat més d'una vintena d'activitats formatives, en les quals han participat més d'un miler de professionals sanitaris, professorat i estudiantat de l'àmbit de les ciències de la salut.

Entre les activitats formatives realitzades enguany, destaca l'organització de la 3a edició del Màster en Ginecologia Oncològica; el III Workshop Uro-oncològic; el Curs Teoricopràctic en Cirurgia Oncològica Abdominopèlvica per a Infermeria; o el Curs de Tècniques Quirúrgiques de Citorreducció en Model Cadàver. A més, en l'àmbit de la investigació, cal destacar la publicació de diversos articles de contingut investigador en la International Journal of Women's Health, prestigiosa publicació editada per Dove Medical Press.

Aquestes i altres dades s'han presentat en la reunió de la Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra, que ha aprovat la memòria d'activitats realitzades durant el passat curs acadèmic i el programa d'activitats previst per al curs 2019-2020. En la reunió de la Comissió han participat Javier Sáenz de Pipaón i Maite Sanz, en representació de l'empresa Medtronic; i Isabel García, vicerectora d'Estudis i Docència, i el doctor Antoni Llueca, professor i director de la Càtedra, en representació de l'UJI.

En la reunió s'ha acordat la renovació del conveni de col·laboració perquè la Càtedra Medtronic continue la seua labor formativa i investigadora durant altres tres anys.

Creada el juliol de 2016, la Càtedra Medtronic va sorgir de la voluntat del professorat de la Unitat Predepartamental de Medicina de l'UJI i l'interès de l'empresa Medtronic per promocionar la investigació i la docència en el camp de la cirurgia, en col·laboració amb l'Hospital General Universitari de Castelló. La Càtedra està gestionada per la Fundació Universitat Jaume I-Empresa i és el nucli del projecte acadèmic Castelló School of Cancer Surgery (CSCS), vinculat al Grau en Medicina i al Màster en Ginecologia Oncològica de l'UJI, i en col·laboració amb la Unitat Multidisciplinària de Cirurgia Oncològica Abdominopèlvica de l'esmentat hospital com a centre de referència.