16/07/2019 | SCP

L'estudiant de doctorat i màster en Química Aplicada i Farmacologia de la Universitat Jaume I de Castelló Raquel Gil Edo ha aconseguit un premi al millor pòster en l'escola d'estiu European School of Medicinal Chemistry pel treball titulat «Synthesis and biological evaluation of multitarget anticancer agents with immunomodulatory effect». En el treball, Gil Edo recull els primers resultats aconseguits de la temàtica global del seu projecte de doctorat.

La Federació Europea de Química Mèdica (EFMC) va organitzar diverses activitats a Urbino (Itàlia), del 30 de juny al 4 de juliol, dirigides a estudiants de doctorat i investigadors júniors que tingueren interès en el context interdisciplinari de les recerques d'avantguarda actuals en la química mèdica. L'objectiu principal era presentar els avanços més recents en el camp de la química orgànica i medicinal, biologia molecular, farmacologia i química analítica.

L'escola, organitzada per sessions temàtiques, va comptar amb conferències i tallers pràctics sobre la intel·ligència artificial en el descobriment i desenvolupament de fàrmacs, la fotocatàlisi en química mèdica i les noves aprovacions de medicaments i estratègies sintètiques.

«Aquesta escola estava molt relacionada amb el tema de recerca en el qual estic treballant i per això vaig decidir apuntar-me», explica Gil Edo. L'estudiant anima tot l'alumnat de l'UJI a participar en pròximes edicions perquè «és una experiència enriquidora». A més, creu que és molt positiu posar en contacte altres estudiants que estan realitzant un doctorat en diferents parts del món.

A l'abril d'aquest any, l'estudiant també va aconseguir un contracte predoctoral amb el Grup de Recerca de Síntesi Orgànica de l'UJI, coordinat pel catedràtic Pedro Miguel Carda i sota la tutorització de la investigadora Eva Falomir.

Enllaç a la notícia d’abril