El Servei d'Esports de l'UJI mostra en una exposició el material dels esportistes d'elit

10/07/2019 | SCP

El Servei d'Esports de la Universitat Jaume I de Castelló ha organitzat una exposició amb material esportiu de diferents disciplines que han practicat alguns dels més de 500 universitaris i universitàries que han passat en aquests vint anys pel Programa d'Esportistes d'Elit. La mostra es reparteix per les quatre instal·lacions esportives universitàries i podrà ser visitada des del mes de juliol fins al mes de setembre de 2019.

L'exposició permet contemplar i, en alguns casos, tocar, el material que utilitzen els esportistes d'elit en la pràctica de les seues modalitats esportives. Al pavelló poliesportiu es poden veure tres proves atlètiques; en el mòdul 2 s'han situat referències del salt de perxa, amb l'espectacular alçada del rècord del món, amb el llistó suspés al sostre del pavelló a 6 metres i 15 centímetres en la modalitat masculina i 5 metres i 6 centímetres en la femenina. El mateix passa amb els llistons de salt d'alçada, a 2 metres 45 centímetres en homes i 2 metres 9 centímetres en dones que s'ha ubicat al vestíbul del pavelló.

Per últim, en aquest edifici també hi ha una mostra de les proves més complicades de l'atletisme, el triple salt, on es pot veure el rècord del món i el no menys espectacular rècord d'Espanya que ostenta l'estudiant de l'UJI Pablo Torrijos, tot acompanyat d'un vídeo amb la tècnica i millors salts de l'especialitat.

En la zona de la piscina hi ha dos estands, un amb sabatilles de diferents especialitats esportives que permetrà comparar al visitant el calcer i la seua especialització segons les necessitats de cada esport. L'altre estand permet apreciar l'envergadura dels nadadors, i sorprèn que aquesta distància puga arribar, per exemple, en el cas de Michael Phelps a 2 metres 8 centímetres, la qual cosa li dóna molt d'avantatge a l'hora de nadar més ràpidament.

En la zona de raquetes s'ha muntat una minipista d'atletisme amb tanques a l'alçada d'homes i dones, de manera que es puga comprovar in situ la dificultat de passar els obstacles a tota velocitat, tenint en compte que els xics tenen les tanques a 1 metre i 6 centímetres i les dones a 84 centímetres.

Per últim, en la zona d'aire lliure s'ha muntat un expositor amb tots els artefactes de les modalitats atlètiques de llançament amb la intenció que la gent puga comprovar-ne el pes, la grandària i les formes que, per exemple, en el cas del pes o el martell arriba a més de 7 kg en les modalitats masculines.

En la zona de la pista d'atletisme s'ha optat per mesurar les distàncies relatives de la prova reina dels jocs olímpics, els 100 metres llisos, on qualsevol persona que es mesure el temps als 100 metres podrà comprovar fàcilment els metres de distància que li traurien els actuals posseïdors dels rècords mundials, Florence Griffit i Usain Bolt, que en la majoria dels casos arribarien a meta quan la majoria no hauríem fet més de la meitat de la prova.