La Universitat Jaume I publica en accés obert el llibre «Cronografia tòpica del calendari julià»

26/06/2019 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I ha preparat l'edició electrònica en accés obert del llibre Cronografia tòpica del calendari julià per commemorar, el 22 de juny de 2019, els 20 anys del lliurament, a títol pòstum, de la Medalla de la Universitat Jaume I al professor Arcadi Garcia Sanz. L’obra, de la qual és coautor Francesc de Rocafiguera, acaba de complir 25 anys de la seua publicació en paper.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, amb el Consell de Direcció, ha disposat que aquesta obra siga el Llibre de la Ciència i la Saviesa, un dels atributs, juntament amb el birret, l’anell i els guants, que acrediten la investidura com a honoris causa de qui rep aquesta alta dignitat acadèmica a la Universitat Jaume I. Així, el llibre Cronografia tòpica del calendari julià es constitueix com a símbol de la ciència i la saviesa que la persona honorada ha de cultivar i difondre sense descans, a més de recordar que, per grans que siguen els seus  talents, sempre haurà de manifestar respecte i consideració envers les persones que han sigut les seues mestres i predecessores.

Arcadi Garcia i Francesc de Rocafiguera en aquest important volum, publicat l'any 1993, d'acurada presentació, aporten un documentat estudi del calendari julià i dels calendaris lunars i solars, i també dels mètodes cronogràfics utilitzats, especialment a Catalunya, abans de l'adopció del calendari gregorià. L'editorial agraeix el permís concedit per l'autor Francesc de Rocafiguera i els hereus del professor Garcia Sanz per a la posada a disposició pública d'aquesta obra.

Consulta i descàrrega gratuïta