L’estudiant de l’UJI Sergi Moyano guanya el Premi de Periodisme Alberta Giménez L’alumne ha sigut guardonat pel seu reportatge audiovisual «Educació contra l’Holocaust»

27/06/2019 | SCP

El carcaixentí Sergi Moyano Hurtado, estudiant de primer curs de Periodisme de la Universitat Jaume I de Castelló, ha guanyat el X Premi de Periodisme Alberta Giménez que atorga el Centre d’Ensenyament Superior Alberta Giménez (CESAG), Endesa i Bankia. Concretament, ha sigut guardonat en la categoria audiovisual pel reportatge titulat Educació contra l’Holocaust, que aborda la importància de la pedagogia històrica a les aules. Cal destacar que enguany hi han competit 42 reportatges d'estudiantat de vuit universitats de quatre països diferents.

L'obra de Moyano va ser gravada durant el viatge a Auschwitz que van realitzar els alumnes de batxillerat de l'IES Guadassuar dins del projecte multidisciplinari «Drets Humans, Holocaust i Memòria», que desenvolupa aquest centre de la Ribera. En l'audiovisual, les estudiants Celia Estarlich, Estela Prats i Raquel Pérez conten la seua experiència en la visita als camps d'extermini nazis i reflexionen al voltant del que va suposar l'Holocaust i la importància de mantenir viva la memòria democràtica. A més, s’inclouen les reflexions del professor d'Història del centre i un dels promotors del projecte, Rafa Oriola, i de la historiadora i membre de l'Amical de Mauthausen, Rosa Torán.

El lliurament dels premis, que s'ha celebrat al Centre Cultural «Sa Nostra» a Palma de Mallorca, ha sigut a càrrec de la directora del CESAG, Julia Violero; el representant institucional de Bankia Balears, Sebastià Font; el director general d'Endesa Balears, Martín Ribas, i els coordinadors del certamen, Ángeles Durán i Pedro Macías.

Sergi Moyano ha fet diversos treballs de recuperació de la memòria històrica, centrats especialment en el seu municipi natal, Carcaixent, i a través dels seus articles i reportatges, publicats en les pàgines de Levante-EMV, ha recuperat de l'oblit personatges clau de la lluita antifeixista a Europa i ha homenatjat els veïns de la seua localitat que van estar en els camps de concentració nazis. En 2017 va realitzar el documental Carcaixent en temps de guerra, un audiovisual històric que va reunir testimonis directes de la Guerra Civil i veus expertes. A més, Moyano ha sigut escollit recentment com a ambaixador de la memòria europea per a participar en un projecte Erasmus+ a Perpinyà.

Educació contra l'Holocaust