Tres joves científics són premiats pels seus estudis presentats durant les II Jornades per a Joves Investigadors celebrades a l’ITC

26/06/2019 | SCP

•  jornada-joves-investigadors Joves_Investigadors_ITC_19DLL23_in

FOTO: Damián Llorens

El jove investigador Ángel Triviño Peláez, amb el seu treball S3-O1 Síntesis sol-gel, procesamiento de capa delgada y estudio de las propiedades eléctricas del conductor protónico SrZr0.9Y0.1O2.95-σ  ha obtingut aquest matí a l'ITC el Premi SECV Joves Investigadors 2019 al Treball amb Major Rigor Científic, pel qual ha guanyat una inscripció gratuïta al LVI Congrés de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre 2020 i una presentació com a conferència convidada en aquest prestigiós esdeveniment.

El Premi a la Millor Exposició ha anat a les mans de Jaime González Cuadra pel seu estudi S1-O1 Síntesis de Nanopartículas de hierro y óxidos de hierro por irradiación con láser de femtosegundos. Aquest premi consisteix que aquesta serà l'exposició com a conferència convidada en la sessió d'obertura de les III Jornades de Joves Investigadors l'any pròxim.

Per part seua, Sergio Ferrer Nicomedes ha aconseguit el Premi UJI-ITC Joves Investigadors 2019 a la Major Aplicació Industrial amb el treball S1-O3 Obtención de membranas cerámicas de bajo coste a partir de residuos agroindustriales. Gràcies a la seua exposició, podrà tenir una inscripció gratuïta en el XVI Congrés Mundial de la Qualitat del Taulell QUALICER 2020.

I tot això al llarg de la II Jornada de Joves Investigadors celebrada hui, 25 de juny, en l'Institut de Tecnologia Ceràmica de la Universitat Jaume I i en el marc d'una iniciativa d'aquest institut i l'Institut de Ceràmica i Vidre (ICV-CSIC) l'objectiu del qual és oferir un marc de comunicació i intercanvi perquè els joves investigadors i investigadores puguen defensar els seus més recents treballs en un entorn científic especialitzat.

El jurat, compost per experts de gran rigor científic, ha deliberat durant algun temps perquè ha sigut complicat triar entre 11 presentacions de joves investigadors i investigadores que, en 15 minuts, han presentat els seus estudis, decantant-se a la fi per aquests tres treballs que han obtingut els reconeixements esmentats.