El projecte CAUPROTECT convoca un concurs d'idees per al disseny d'un protector cranial Les propostes es podran presentar fins al 30 de setembre

14/06/2019 | SCP

L'equip investigador multidisciplinari de l'UJI format per membres dels departaments d'Enginyeria Mecànica i Construcció i de Sistemes Industrials i Disseny, amb la col·laboració de l'Associació Escola El Cau i la Fundació Sergio García, organitzen el primer concurs internacional d'idees per al disseny d'un protector cranial amb l'objectiu d'evitar lesions als usuaris que pateixen esvaïments sobtats o crisis epilèptiques. Aquest concurs s'emmarca dins del conveni de col·laboració signat recentment per l'UJI, la Fundació Sergio García i l'Associació Escola El Cau per a desenvolupar aquest projecte anomenat CAUPROTECT.

Els participants hauran de ser estudiants o joves professionals del disseny i l'enginyeria, amb edats compreses entre els 18 i 35 anys. La participació serà individual o en equips formats per un màxim de quatre persones. Les propostes es podran presentar fins al 30 de setembre de 2019.

El jurat, que s'encarregarà de la valoració de les propostes una vegada finalitzat el termini, estarà format per professionals de diferents àmbits: José Vicente García Ortiz, coordinador tècnic de CAUPROTECT i professor de la Universitat Jaume I, equip investigador de l'UJI participant del projecte; Alba i Juan Rodríguez, psicòlegs especialitzats en pacients amb TEA i educadors de l'Associació Escola El Cau de Castelló de la Plana; Sergio i Víctor García, de la Fundació Sergio García; i Ana del Villar, neuròloga de l'Hospital General de Castelló.

Així, s'estableix un primer premi, dotat amb 2.500 €, i dues mencions honorífiques, dotades amb 200 € cadascuna.

El pròxim dilluns 17 de juny tindrà lloc, a les 13 hores, a l'aula TD1302AA de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, una presentació informativa sobre el concurs del projecte d'investigació dirigida als alumnes de l’ESTCE i a persones interessades.

Bases del concurs