El programa «Hablemos de Historia» celebra la centena emissió amb una entrevista al reconegut historiador Carlo Ginzburg

27/05/2019 | SCP

L'espai Hablemos de Historia de l'emissora universitària de l'UJI arriba al programa 100 i per a celebrar-lo ha convidat a la seua emissió del dijous 30 de maig de 2019 el professor Carlo Ginzburg, reconegut historiador, autor d'una de les obres més difoses del panorama historiogràfic dels últims 50 anys, El formatge i els cucs (1976).

Ginzburg ha sigut professor, entre d'altres, de la University of Califòrnia Los Angeles (Estats Units) i de la Università di Pisa (Itàlia), on actualment desenvolupa tasques com a professor honorari. Les seues reflexions al voltant de les formes de fer història, el treball de l'historiador/a, els punts de contacte amb altres disciplines i, fonamentalment, les seues crítiques al relativisme, l'escepticisme sobre el coneixement i la postveritat, van obrir un nou escenari d'aquest ofici a partir de la microhistòria.

El poder i la veritat són dos protagonistes gairebé omnipresents en la seua obra, juntament amb la relació entre l'individu i la societat que l'envolta i com es construeixen els «imaginaris» a partir de la realitat. Ginzburg cerca les claus del procés històric a partir dels elements i esdeveniments considerats anormals entre les línies de les suposades regularitats històriques.

Hablemos de Historia és el programa on els llibres d’història cobren protagonisme mitjançant les veus dels seus autors i autores. El primer programa es va emetre fa cinc anys, en 2014. L’emissora pot escoltar-se a través de la web: https://www.radio.uji.es/live.php