Fundació Bancaixa i la Universitat Jaume I col·laboraran en activitats de promoció cultural i social

22/05/2019 | SCP

•  conveni-fundacion-bancaixa Conveni_Fundacio_Bancaixa_19DLL14_in

FOTO: Damián LLorens

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón Soler, i el president de la Fundació Bancaixa, Rafael Alcón Traver, han mantingut una trobada en la universitat pública de Castelló en la qual han signat un protocol general de col·laboració amb una vigència de dos anys per al desenvolupament d'accions relacionades amb la promoció cultural i social. Els acompanyaven el vicerector de Campus i Vida Saludable, Rafael Mayo, i la gerent de la Fundació Bancaixa, Irene Guasque.

Rafael Alcón ha destacat «la importància de col·laborar amb institucions del nostre entorn que compartisquen els objectius de promoure el desenvolupament social i cultural en el nostre territori, finalitats que la Universitat Jaume I duu a terme a Castelló i amb els quals ens sentim plenament identificats. Estem encantats de posar en marxa aquesta col·laboració que, a través de la Universitat Jaume I, ens permetrà acostar a la societat de Castelló els nostres programes socials i culturals».

La rectora Eva Alcón ha ressaltat la importància de buscar sinergies amb totes les institucions. Per això, «tenir un conveni de col·laboració amb Fundació Bancaixa, especialment en l’àmbit de la cultura, serà molt important per a la ciutat de Castelló», perquè «fomentar la cultura i col·laborar en totes les activitats que impulsa la Fundació des de fa anys, serà molt beneficiós per a la ciutadania de Castelló».

Fundació Bancaixa desenvolupa a Castelló la seua labor social i cultural a través d'activitats pròpies i en col·laboració. Les seues convocatòries anuals d'ajudes a associacions sense ànim de lucre han permès donar suport a 37 projectes d'entitats de la província en els últims cinc anys, centrats en els camps de la discapacitat, la cooperació i l'exclusió social. Al costat d'això, la Fundació Bancaixa presta el seu servei de microcrèdits personals immediats i accessibles mitjançant l'empenyorament de joies a través de la seua oficina del Mont de Pietat a la ciutat de Castelló.

La Universitat Jaume I desenvolupa una àmplia activitat cultural en tot el territori, a través del seu programa d'extensió universitària i del programa Campus Obert, que inclou la presència física amb seus en diverses localitats de les comarques de Castelló i València.

Imatges