L'UJI, la Fundació Sergio García i l'Associació Escola El Cau s'uneixen per a desenvolupar un protector cranial no invasiu per a persones amb discapacitat

03/06/2019 | SCP

La Universitat Jaume I, a través del professor José Vicente García del Departament d'Enginyeria Mecànica i Construcció; Sergio García, com a president de la seua Fundació, i el president de l'Associació Escola El Cau, Juan Rodríguez, han presentat públicament, en les instal·lacions del camp de golf de la Coma (Borriol), el conveni de col·laboració signat per les tres entitats per a desenvolupar el projecte d'investigació. En l'acte van estar presents membres del grup d'investigació de l'UJI que desenvoluparà el projecte i diverses persones amb autisme de l'Escola El Cau amb els seus familiars.

CAUPROTECT té com a objectiu dignificar i millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat a través de la concepció, desenvolupament i disseny d'un protector cranial no invasiu i reutilitzable que els protegisca davant les caigudes produïdes per la seua inestabilitat o per crisis epilèptiques i del risc de patir un traumatisme cranioencefàlic (TCE).

Encara que el focus principal d'aquest projecte d'investigació se centra en persones amb discapacitat amb una necessitat de suport generalitzada, el desenvolupament del dispositiu beneficiarà qualsevol persona amb un alt risc de patir un traumatisme cranioencefàlic (TCE), siguen persones majors, xiquets, esportistes, etc.

El conveni estipula que l'UJI serà l'encarregada de desenvolupar aquest projecte d'investigació a través d'un equip multidisciplinari dels departaments d'Enginyeria Mecànica i Construcció, i Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny, sota la coordinació tècnica del professor José Vicente García.

Fa unes setmanes, la rectora de l'UJI, Eva Alcón; el vicepresident de la Fundació Sergio García, Victor García, i el president de l'Associació Escola El Cau, Juan Rodríguez, van mantenir una reunió per a segellar el contingut del conveni i el desenvolupament de la investigació.

La Fundació Sergio García, que promou la integració social de menors i joves econòmicament desfavorits o en situació de necessitat per mancar dels mitjans adequats, aportarà 25.500 euros al projecte CAUPROTECT.

Per part seua, l'Associació Escola El Cau, que persegueix millorar la qualitat de vida de les persones amb autisme i de les seues famílies i que disposa d'un centre de persones amb trastorn de l'espectre autista (TEA), col·laborarà amb l'UJI en el projecte d'investigació i permetrà als investigadors del projecte accedir als membres del centre per al correcte desenvolupament d'aquest.

Notícia publicada a Facebook | Twitter | LinkedIn | Instagram