La Universitat Jaume I participa en el sisè congrés de la European Women Rectors Association

21/05/2019 | SCP

Les vicerectores de Cultura i Relacions Institucionals i de Promoció Lingüística i Igualtat de l’UJI participen en el sisè Congrés de la European Women Rectors Association (EWORA) que se celebra a Malmö amb el lema «Responding to evolving challenges: best practices for women leadership in academia».

EWORA és una associació europea creada en 2008 que inclou les dones directives en l'educació superior i fomenta l'apoderament de les dones en el món acadèmic tractant qüestions d'investigació, docència i gestió universitària en diferents taules redones i tallers. En aquesta edició, on s'analitzen bones pràctiques en institucions europees, participen rectores i vicerectores de diverses universitats europees (Dublín, Zuric, Istanbul, Maastricht, Edimburg, Tampere o Munster, entre moltes altres) així com una representació d'universitats xineses.

En el Congrés s’han presentat diversos plans i estratègies de promoció de la igualtat com AURORA (Edinburgh Napier University), o instruments per treballar en el foment de la igualtat com el Magna Charta Observatory, la base de dades del European Institute for Gender Equality, o de Nordicore, on s'identifiquen les desigualtats específiques del món acadèmic.

D’altra banda, EWORA ha guardonat el Govern espanyol per l'impuls en les polítiques d'igualtat de gènere. Ahir dilluns va recollir el guardó el ministre de Ciència, Innovació i Universitats, Pedro Duque, qui va mencionar la rellevància de la primera Cimera de Rectores Espanyoles celebrada el passat mes de novembre a la Universitat Jaume I i el manifest («Declaració de Castelló») que va recollir les conclusions de la Cimera.