L’estudiant de Comunicació Audiovisual de l’UJI Sergi Villanueva es classifica per a la final del Sony World Photography Awards

06/03/2020 | SCP

L’estudiant de tercer curs del Grau en Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I Sergi Villanueva Miñana ha sigut seleccionat per a participar en la final, en la categoria universitària, del Sony World Photography Awards, en la qual es donaran cita els 10 millors fotògrafs d’universitats de tot el món. Juntament amb Sergi Villanueva, han sigut seleccionats estudiants de Malàisia, Bangladesh, Sudàfrica, Nova Zelanda, els EUA, Canadà, Argentina, Dinamarca i el Regne Unit.

La final, en la qual es donarà a conèixer el millor fotògraf universitari de l’any, tindrà lloc a Londres el pròxim 17 d’abril. El guanyador obtindrà un premi de 30.000 euros en equipament Sony per a la seua universitat. A més, els finalistes ja han rebut una càmera Sony «Full frame» per a realitzar un nou treball.

Fins arribar a la final, els participants han realitzat una primera sèrie de 35 imatges responent al concepte «Revolució o evolució digital, social, ambiental, artística, física, política o cultural», en la qual Sergi Villanueva, supervisat pels professors de fotografia Marta Martín, Hugo Doménech i José Aguilar, va representar l’UJI amb la sèrie titulada «Hooked on their mobiles». Una vegada seleccionat per a la final, l’estudiant de l’UJI ha treballat durant un mes i mig en una segona sèrie titulada «La Terreta», en la qual també ha col·laborat el coordinador tècnic del LabCom Juan Plasencia, on intenta descriure l’orgull per la terra a què es pertany. «Formar part de la Terreta és amar les nostres arrels, la riquesa de la nostra terra, la nostra cultura i identitat. Per això, he intentat capturar la quotidianitat de la vida al voltant dels tarongers, essència de la meua terra que manté viu el sentiment de pertinença», destaca Sergi Villanueva.

L'edició de 2019 dels Sony Awards, produïda per l'Organització Mundial de la Fotografia, ha sigut una edició de rècord quant al nombre de participants. Aquests premis són un dels esdeveniments més importants en el calendari mundial de fotografia. Se celebren anualment i promouen la millor fotografia contemporània de l'any

L'Organització Mundial de la Fotografia és una plataforma global per a iniciatives fotogràfiques. Acull una cartera d'esdeveniments durant tot l'any, incloent-hi el Sony World Photography Awards, un dels principals concursos de fotografia del món, i Photophairs, principals fires d'art internacionals dedicades a la fotografia.

Més informació: www.worldphoto.org