La Xarxa Iberoamericana IDEais sobre Assistents Intel·ligents per a les Infraestructures de Dades Espacials inicia la seua marxa amb la participació de l'UJI

05/04/2019 | SCP

Malgrat els costosos esforços dels governs per a crear i posar en marxa les infraestructures de dades espacials (IDE) i incentivar el seu ús per part d'organitzacions i ciutadans, la falta d'usabilitat dels geoportals a través dels quals es consulta i accedeix a la informació geogràfica dificulta l'accés a la informació geogràfica.

El grup de recerca en tecnologies geoespacials GEOTEC de la Universitat Jaume I de Castelló i la seua spin-off UBIK Geospatial Solutions participen en la xarxa iberoamericana IDEais: Assistents Intel·ligents per a les Infraestructures de Dades Espacials, una organització finançada pel Programa Iberoamericà de Ciència i Tecnologia per al Desenvolupament (CYTED xarxes 2018). La principal contribució de l'equip castellonenc és la coordinació del paquet de treball sobre formació i difusió, amb major participació en la tasca sobre aplicacions dels assistents virtuals.

La xarxa IDEais té com a objectiu general la creació d'un entorn iberoamericà de col·laboració que desenvolupe un sistema d'assistents intel·ligents per a facilitar l'accés a la informació geogràfica de les IDE. Els agents o assistents intel·ligents ja s'utilitzen en domòtica, en el desenvolupament de les ciutats intel·ligents i en altres escenaris de connexió i accés a dades com LinkedData. A tall d'exemple, els assistents intel·ligents podrien connectar-se via veu a les IDE i buscar la informació geogràfica necessària sense que els usuaris hagen d'especificar de forma exhaustiva la informació desitjada.

La xarxa IDEais, coordinada per la Universitat de Concepción (Xile), es compon de 50 socis, 35 dels quals són centres de recerca i universitats de Llatinoamèrica i Espanya, i 15 promotors privats de la iniciativa.

En els pròxims dos anys la xarxa organitzarà trobades, cursos, tallers i treballarà col·laborativament en la preparació de sol·licituds a projectes de recerca. Així mateix, aprofitant l'experiència espanyola en la matèria, es pretén enfortir l’R+D+i iberoamericana i reforçar les iniciatives IDE llatinoamericanes.

Més informació sobre la xarxa: http://www.redideais.net