La Universitat Jaume I instal·la aparcapatinets i regula el seu ús a l'interior del campus

05/04/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló, en la seua aposta per una mobilitat sostenible, opta entre altres alternatives per la utilització dels VMP (vehicles de mobilitat personal), entre els quals es troben els patinets. Per això, davant la proliferació que té aquest tipus de transport, i la previsió que augmente considerablement en el futur, s’han instal·lat aparcapatinets i s’ha elaborat una normativa interna sobre l’ús dels VMP.

Amb la col·laboració de l’Oficina de Prevenció i Gestió Mediambiental i l’Oficina d’Obres i Projectes, s’han instal·lat aparcapatinets en els accessos a l’ESTCE, la FCHS, la FCJE, la FCS i la Biblioteca. Estan molt a prop de l’entrada principal de cadascun dels edificis, i sempre a cobert, per a evitar que els agents climàtics facen malbé la seua part elèctrica.

Paral·lelament, s'ha elaborat una normativa interna sobre l’ús dels VMP a l’interior del campus, mentre no hi haja una normativa d’ordre superior que els regule, amb l’objectiu de garantir que els desplaçaments i la utilització d’aquests vehicles de mobilitat personal es realitzen amb seguretat i respecte mutu.

Segons s’indica en la normativa, els patinets i VMP de tipus A i B hauran de circular pel carril bici i usar les voreres i zones de vianants només per arribar a la zona d’aparcament amb una velocitat reduïda en aquests últims trams i amb precaució amb els vianants. Caldrà aparcar els vehicles en les zones habilitades, i a l’interior dels edificis caldrà espentejar-los a peu o dur-los plegats.

Amb aquesta normativa i la instal·lació dels aparcapatinets, es pretén facilitar la convivència entre els i les vianants, els VMP i altres mitjans de transport. Per tant, el Vicerectorat de Campus i Vida Saludable anima a fer-ne ús, alhora que es respecten les pautes que s'indiquen en la normativa interna.