L’UJI obri la programació primaveral del Paranimf amb un espectacle de Dorian Wood en homenatge a Chavela Vargas

27/03/2019 | SCP

El Paranimf de la Universitat Jaume I de Castelló reprèn la seua activitat cultural a principis del mes d’abril amb un espectacle del costa-riqueny Dorian Wood, qui ret homenatge a Chavela Vargas en l’any que es compleix el centenari del seu naixement amb el projecte Xavela Luz Aeterna, divendres 5 d’abril de 2019 a les 20 hores. Dorian Wood interpretarà amb una orquestra de cambra formada per un quartet de cordes arreglat per Alberto Montero; Xavi Muñoz en el sintetitzador, baix i veu de cors; i Marcos Junquera en percussió, cançons fetes populars per Chavela, entrellaçades amb composicions originals i temes folklòrics de Costa Rica.

L’àmbit musical inclourà també aquest trimestre les actuacions musicals de final de curs de la Big Band, divendres 7 de juny, i de l’Orfeó UJI, divendres 14 de juny, ambdues a les 20 hores amb entrada lliure fins a completar l’aforament. La Big Band compleix enguany 15 anys des de la seua creació i és la primera big band universitària del país. El concert dirigit per David Pastor i Víctor Colomer inclourà sons de big band dels anys 60 i 70 i noves tendències en composició i arranjaments del segle XXI. L’Orfeó UJI, dirigit per Ada Moliner, interpretarà des d’obres vocals religioses contemporànies nord-americanes fins a cançons tradicionals coreanes, africanes, txeques o espiritual negre que permetran al públic introduir-se als diferents llenguatges provinents de cada realitat cultural.

El cicle «En pantalla gran», dedicat al cinema d’animació per a adults-animatòpia es reprèn dissabte 6 i diumenge 7 d’abril amb el títol Crulic, camino al más allá, un documental romanès dirigit per Anca Damian. La segona projecció serà Arrugas, un film espanyol dirigit per Ignacio Ferreras que narra la història de dos ancians reclosos en un geriàtric que es projectarà dissabte 20 i diumenge 21 d’abril. El tercer títol serà Vals con Bashir, un documental coproduït per vuit països sobre la matança de refugiats palestins al Líban que es podrà veure dissabte 4 i diumenge 5 de maig. La següent serà Persépolis, un film dirigit i guionitzat per Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud, basat en el còmic homònim de Marjane Satrapi que narra la commovedora història d’una xiqueta iraniana des de la revolució islàmica fins als nostres dies. La projecció serà dissabte 18 i diumenge 19 de maig. El cicle es tancarà amb la projecció del film De profundis, dissabte 1 i diumenge 2 de juny, una història meravellosa i onírica amb arrels en els mites de les cultures atlàntiques, dirigida per Miguelanxo Prado.

El cicle «Nou Cinema» s’inicia amb La casa de Jack, una comèdia negra, dirigida per Lars von Trier, dissabte 13 i diumenge 14 d’abril. Per al cap de setmana electoral, dissabte 27 i diumenge 28 d’abril, la proposta és Pájaros de verano, una història real que explica l’origen del narcotràfic a Colòmbia, en els anys 70 quan hi ha un canvi en l’economia colombiana. La tercera sessió d’aquest cicle inclourà La mujer de la montaña per dissabte 11 i diumenge 12 de maig, un film accessible narrat amb humor islandès. En la següent sessió, dissabte 25 i diumenge 26 de maig, es projectarà Leto, una coproducció russo-francesa que narra la trobada entre un jove músic i el seu ídol. El cicle es tanca dissabte 8 i diumenge 9 de juny amb Gracias a Dios, un film dirigit per François Ozon, que aborda el tema dels abusos sexuals a l’Església.

En l’àmbit teatral, el Paranimf acull, dins de Ciclorama 2019 les obres de final de curs dels tallers que es realitzen a l’Aula de Teatre Carles Pons de l’UJI, amb entrada lliure fins a completar l’aforament, i que enguany ret homenatge al dramaturg Carles Pons, qui fa 20 anys que ens va deixar. La primera d'aquestes, divendres 10 de maig, és Puja’t al carro, dirigida per Regina Prades, una obra que fa un repàs en to de comèdia de la història del teatre, interpretada per l’alumnat del curs d’iniciació al teatre. La readaptació d’un clàssic universal, on l’heroïna encarna el mite de l’individu que s’enfronta a la societat, Surt el sol a Tebes, del taller d’escenes, serà representada divendres 17 de maig sota la direcció de Joan Comes. Una altra obra de Carles Pons, Parelles de fet, de fet parelles, és l’obra elegida per l’alumnat del curs d’interpretació teatral, que representarà la peça dirigida per Cesca Salazar, divendres 24 de maig. Per últim, en el camp de la dansa, l’alumnat dels tallers d’aquesta disciplina, dirigits per Pepa Cases, interpretaran divendres 31 de maig, l’espectacle Balle, mires, sentim, on es mesclen diferents estils.

Completa la programació trimestral del Paranimf «Made in UJI. Curtmetratges del Grau en Comunicació Audiovisual de la universitat pública de Castelló», realitzats per alumnat d’aquesta titulació de tercer curs, que realitzaran una presentació de cadascun dels curts i posteriorment un col·loqui amb el públic assistent. La projecció tindrà lloc dimecres 29 de maig amb entrada lliure fins a completar l’aforament.

Les entrades per a la programació del segon trimestre de l’any 2019 es poden adquirir en la web www.paranimf.uji.es