FOBESA i l’UJI lliuren 25 beques a l’alumnat resident a Benicàssim

21/03/2019 | SCP

La Casa de la Cultura de Benicàssim ha acollit l’acte de lliurament de les Beques FOBESA a 25 alumnes de grau de la Universitat Jaume I residents en la localitat. Aquestes beques persegueixen afavorir la formació de l’estudiantat de la universitat pública de Castelló, així com projectar les sinergies entre el teixit empresarial i la comunitat universitària amb l’objectiu d’impulsar el desenvolupament social i econòmic del seu entorn més pròxim.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués; la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social de l’UJI, Inma Rodríguez; el president del Grupo Gimeno, Enrique Gimeno; el director general de FOBESA, Juan Pablo Mateo, i el gerent de la Fundació General, Juan Antonio Bertolín, que han fet entrega del xec i han traslladat l’enhorabona a cada una de les persones becades i a les seues famílies.

L’import de les beques, dotades en conjunt amb més de 22.500 euros, s’ha destinat a donar suport a estudiants universitaris matriculats en el curs acadèmic 2018-2019 residents a Benicàssim, que per les seues circumstàncies econòmiques poden tenir dificultats per a fer front a les taxes universitàries vigents.

Per a la concessió d'aquestes beques, l'import màxim de les quals per cada estudiant ha sigut de 1.000 €, cobrint l'import total de la matrícula si l'import era inferior, s'han tingut en compte tant criteris acadèmics com econòmics.

La convocatòria ha rebut 56 sol·licituds, de les quals, finalment, s’han admès 25, 10 de primer curs de grau i 15 de segon curs i posteriors. Vuit pertanyen a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques; onze a la Facultat de Ciències Humanes i Socials; una a la Facultat de Ciències de la Salut; i cinc a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

El president del Grup Gimeno, Enrique Gimeno, ha volgut posar en valor l’aposta de la companyia per l’educació i la promoció del coneixement, així com el seu compromís amb la igualtat d’oportunitats en l’accés a la formació, especialment entre els joves, als qui ha animat a «buscar l’excel·lència en pro del seu desenvolupament acadèmic i personal».

La vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social de l’UJI, Inmaculada Rodríguez, ha indicat que «l'UJI no vol que cap persona es quede sense l'oportunitat d'aprendre i també és una obligació col·lectiva no deixar que es perda el talent, estiga on estiga». Per això, ha continuat, «és tan important una política de beques, un sistema que garantisca de veritat la igualtat d'oportunitat per a totes les persones». No obstant això, «tot l'esforç necessari per a mitigar les grans desigualtats socials no podem fer-ho a soles, necessitem el suport de les administracions i de les empreses». Per aquest motiu, «en nom de tota la comunitat universitària vull agrair públicament a l'empresa FOBESA del seu compromís amb el poble de Benicàssim i amb les generacions futures».

Susana Marqués ha manifestat que «aquest acte és realment significatiu, atès que posa de manifest els valors que hem de fomentar en la nostra societat, si realment volem avançar socialment. D’una banda, és un exemple a seguir el fet que una empresa privada ajude i col·labore desinteressadament amb els estudiants i estudiantes del municipi on es troba, ja que això significa creure en la tasca social i la responsabilitat social corporativa. D’una altra banda, la Universitat demostra tenir suficient flexibilitat per a acollir aquests programes que, finalment, redunden en benefici de tot l’alumnat. I, en tercer lloc, és un vertader orgull tenir estudiants i estudiantes en el nostre municipi que continuen demostrant la seua vàlua i la seua ambició per millorar la seua formació i aconseguir un grau universitari, ja que una ciutat amb ciutadans i ciutadanes més formats és una ciutat que es garanteix el seu futur».