L’alumnat de Mestre/a en Educació Primària realitza una ruta matemàtica pel campus de l’UJI

05/03/2019 | SCP

•  ruta-matematica Grado_Ed_Primaria_DLL02_in

FOTO: Damián LLorens

Alumnat de l’assignatura «Didàctica de la Matemàtica II» del Grau en Mestre/a d'Educació Primària de la Universitat Jaume I de Castelló, impartida per la professora Maria Santagueda Villanueva, ha participat divendres 1 de març de 2019 en una ruta matemàtica plantejada per aquesta docent i el professor Gil Lorenzo, amb el propòsit que l’alumnat pose en pràctica una part del temari, en concret, magnituds i mesura.

El passeig pel campus universitari s’ha iniciat al monòlit de l’Àgora, on l’alumnat havia de calcular la mida, que es podia conèixer aplicant, entre altres, el teorema de Tales; a continuació, han baixat a l’Àgora, per mesurar la seua superfície, i a la font del Jardí dels Sentits. La ruta ha continuat a l’edifici de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, en concret en el jardí interior on està situada la piràmide de ceràmica i ha finalitzat en la Facultat de Ciències de la Salut, amb la mesura del jardí vertical.

Aquest professorat ja havia fet una experiència similar amb l’alumnat de la Universitat de Majors i està considerant la possibilitat d’ampliar la ruta i provar el seu funcionament amb l’estudiantat de secundària perquè l’objectiu és «experimentar el que és una ruta matemàtica i comprovar si l’aprenentatge de les magnituds i mesures és més senzill que únicament amb la teoria i, a la vegada, mostrar-les una sèrie de recursos didàctics que tenen al seu abast en qualsevol indret», comenta la professora Santagueda.

Imatges: https://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2019/03/ruta-matematica-grau-educacio-primaria/