L’alumna de l’UJI Cecilia Maldonado guanya el premi del certamen «La dona mira. Mira la dona» de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació

07/03/2019 | SCP

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVCM) i À Punt Mèdia han lliurat els premis del certamen audiovisual La dona mira. Mira la dona, en el marc d’una jornada celebrada al MuVIM. En la categoria no professional, el jurat va decidir premiar la peça Si m’ofegue, realitzada per l’alumna de la Universitat Jaume I Cecilia Maldonado Gallego, en col·laboració amb el Club de Natació Azahar Sincro.

El jurat ha explicat que ha seleccionat aquest treball «perquè es basa en una experiència real d’un equip de xiquetes nadadores i, a més, està contada sota criteris de sororitat, és a dir, solidaritat i agermanament entre dones joves. Unes dones que es fan costat entre si, formant un equip en el context de l’esport». El jurat ha valorat l’elecció d’una seqüència extreta de la vida real que fuig dels tòpics i aconsegueix reflectir un missatge positiu vinculat al discurs feminista actual.

La catedràtica de l’UJI i membre del jurat del certamen María José Gámez va ser l’encarregada de lliurar el premi a Cecilia Maldonado.

Amb aquesta jornada es vol obrir l’espai públic de comunicació valencià a la participació, a la pluralitat d’expressions audiovisuals i a la diversitat de mirades i veus de la societat valenciana. I, a més, fer-ho a partir d’un concurs de registre obert i no exclusivament professional.