UJI Hàbitat Saludable programa tallers i taules informatives per al Dia Mundial del Son

20/03/2019 | SCP

Amb la finalitat de conscienciar sobre la importància de cuidar el son, difondre pautes d'actuació que puguen millorar i fomentar l'aprenentatge d'habilitats que ens permeten portar-les a la pràctica, UJI Hàbitat Saludable ha programat per a aquesta setmana diversos tallers i activitats en el marc del Dia Mundial del Son, que es commemora el divendres 15 de març sota el lema «Son saludable, envelliment saludable».

En l'actualitat sembla indiscutible el paper del son com a element reparador i regulador de diferents funcions del nostre organisme. Més encara, sembla inqüestionable la importància que té per al nostre benestar. No obstant això, no sempre li dediquem l'espai necessari i el cuidem de la millor manera. Segurament, algunes causes relacionades amb els problemes de son escapen del nostre control però, probablement, existeixen unes altres sobre les quals podem actuar.

Els tallers dirigits a l'estudiantat universitari busquen la millora de la gestió de l'estrès i la prevenció del seu impacte en l'aparició de l'insomni. També ha donat començament el taller «Ioga adaptat a problemes d'insomni: la pràctica del bon dormir» que, dirigit a personal administratiu i de recerca, està encaminat a conèixer i practicar claus d'actuació que ens permeten cuidar millor la qualitat del nostre somni.

Així mateix, per conscienciar la comunitat universitària, una taula informativa itinerant ha recorregut el campus de la universitat pública de Castelló. L'objectiu ha sigut sensibilitzar sobre la importància de la cura del son i difondre coneixements ajustats que permeten transformar hàbits quotidians que poden perjudicar-lo.

Amb aquestes accions, la Universitat Jaume I de Castelló contínua sumant esforços per a potenciar la universitat com un entorn promotor de salut en pro del benestar de la comunitat universitària i de la societat en el seu conjunt.