La FUE-UJI impulsa el projecte AGNESS per a facilitar la creació d'empreses sostenibles, circulars i innovadores en el sistema agroalimentari de cítrics  La proposta s'ha centrat en Espanya, Itàlia i Grècia, pel fet que aquests països representen el 94% de la producció de cítrics de la UE

07/02/2019 | SCP

El projecte AGNESS, una proposta de projecte europeu H2020, és el primer treball que ha impulsat la FUE-UJI en el marc de l'encàrrec que li ha realitzat la Universitat Jaume I per a la promoció, foment i assistència tècnica en projectes d'àmbit internacional. Aquesta proposta ha sigut entregada en la convocatòria CE-RUR-10-2019.

L'objectiu d'AGNESS és facilitar la creació d'empreses sostenibles, circulars i innovadores en el sistema agroalimentari de cítrics, un dels cultius de fruites fresques més importants en el sector agroalimentari de la Unió Europea i el més important del món. La proposta s'ha centrat en Espanya, Itàlia i Grècia, pel fet que aquests països representen el 94% de la producció de cítrics de la UE, i per tant han patit les majors pèrdues en la zona de producció. AGNESS pretén ser una força impulsora per a revertir la situació adversa mitjançant el desenvolupament d'un Ecosistema Circular Biobasat per al Desenvolupament Rural.

Maria Jesús Muñoz, catedràtica de la Universitat Jaume I, i el seu grup d'investigació SoGReS-MF (Sostenibilitat de les Organitzacions i Gestió de la Responsabilitat Social-Mercats Financers) han liderat la proposta, formada per 29 socis de diferents països europeus, entre els quals hi ha cooperatives, administracions públiques, universitats, empreses i fundacions.

L'EuroFUE-UJI ha col·laborat en la presentació d'aquesta iniciativa donant suport en la creació del consorci, la redacció de la proposta i en accions de difusió i lobby.

Més informació: www.eurofue.com