La Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de l'UJI presenta la Fira Destaca en el Fòrum Transfiere 2019

18/02/2019 | SCP

La Càtedra d'Innovació Ceràmica “Ciutat de Vila-real” de la Universitat Jaume I ha participat en la Open Innovation Area del Fòrum Transfiere 2019, que s'ha celebrat a Màlaga, per a presentar el full de ruta de la Fira Destaca de la mà del director de la càtedra, Juan B. Carda.

Aquest espai d'innovació està enfocat a projectes nous, start ups, grups d'investigació, etc. L'organització del Fòrum Transfiere i la de la Fira Destaca col·laboren activament i la Càtedra d'Innovació va ser convidada en 2016 a formar part del Comitè Organitzador de l'esdeveniment que es realitza a Màlaga.

La Càtedra ha aprofitat la visita a Transfiere per a obrir noves relacions amb empreses i entitats convidades a visitar Fira Destaca en el futur, però també per a establir col·laboracions amb altres països. En aquesta edició de Transfiere el país convidat ha sigut el Japó i una de les conferències més interessants ha sigut la impartida pel doctor Teruo Kishi, titulada Nous avanços en el camp de la Ciència i Tecnologia i les seues aplicacions dins de la investigació, amb Josep Piqué com a moderador.

Juan Carda ha volgut destacar alguns aspectes d'aquesta conferència com “la política del Japó per a la ciència bàsica i el desenvolupament tecnològic en el període 2016/2020, que suposa una inversió de l'1% del seu PIB, la qual cosa sumat a la inversió privada arribarà fins al 4%’’. A més, Carda ha explicat que “l'enfocament de les polítiques que el Dr. Kishiha presentat es dirigeix principalment al que s'ha dit ‘Societat 5.0’, fent referència a una sofisticada relació entre l'espai cibernètic i espai físic, dominada especialment per la internet de les coses’’. Per a Carda, “el plantejament del Japó ens fa veure la necessitat que a Espanya hi haja una planificació a llarg termini que de sentit al treball tan important que fan les universitats i els centres d'investigació”.

A més de la trobada amb els responsables japonesos, el director de la càtedra ha ressaltat la importància de les relacions obertes amb la Xarxa Espanyola de Fundacions Universitat Empresa a través del seu president, Antonio Aracil; amb la nova vicepresidenta adjunta de Transferència del Coneixement del CSIC, Isabel Masip; o amb Tomás Ayuso, cap del Departament de Piles de Combustible i Integració de Sistemes de Ciemat, del Ministeri de Ciència i Innovació. També ha ressaltat el contacte establert amb la Fundació Repsol, el centre tecnològic AITIIP, o el International Nanotechnology Laboratory, qui han sigut convidats a visitar la província de mà de la Càtedra ja que estan buscant establir la seua seu a Espanya i estan explorant zones d'interès.