Un robot autònom encarregat de transportar residus i actuar enfront d'obstacles guanya la quarta edició de Hackathon Castelló

28/10/2019 | SCP

Estudiantat d'Enginyeria Electrònica de la Universitat Politècnica de València i d'Enginyeria Informàtica de la Universitat de Múrcia han resultat guanyadors de la quarta edició de Hackathon Castelló. Els integrants de Pixar 4.0 s'han enfrontat al repte Maker 4.0, proposat per l'associació d'estudiants i afeccionats a la informàtica i electrònica de la Universitat Jaume HackCS i EngiOn. L'objectiu del grup ha estat aconseguir que el robot construït complira totes les condicions del repte i fos un androide factible per a una ciutat. «Hem tingut en compte tots els requisits plantejats pel jurat i ens hem focalitzat a resoldre problemes reals per a fer més eficient la recollida de residus sòlids urbans», han afirmat els guanyadors.

El segon premi ha estat atorgat a Adfectus, un grup d'estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló que ha participat en el repte d'anàlisi de les emocions en temps real, proposat per l'empresa impulsora EventsCase. Durant el transcurs de l'esdeveniment han examinat més de 2.222 imatges preses in situ per a poder detectar, a través de la API Amazon Rekognition, les expressions de les persones amb la finalitat de millorar en funció dels estats d'ànim. Una tecnologia aplicable a diferents contextos com la compra en comerços, als carrers de les ciutats, etc.

El tercer premi l'ha aconseguit el grup TX42RM, un equip format per dos participants que ha superant el repte proposat per l'empresa impulsora KERAjet. En 48 hores non-stop han aconseguint controlar electrònicament l'enllumenat, l'aigua i el sistema de cultiu d'una maqueta que simulava una ciutat intel·ligent aconseguint estalviar en costos de gestió en tenir-ho tot centralitzat.

Tant l'organització com el jurat ha destacat la gran varietat de participants, així com l'alt nivell i viabilitat dels projectes. Semàfors intel·ligents que milloren el trànsit, contenidors d'escombraries que avisen quan la quantitat de residus sobrepassa el límit o aplicacions i videojocs que fomenten el comerç local i l'educació en sostenibilitat o el consum sostenible de recursos han estat algunes de les més de 25 propostes presentades en la quarta edició de Hackathon Castelló; la trobada de programadors més important de la Comunitat Valenciana que continua generant estirada i que ja compta amb més de 420 hackers tenint en compte els participants de les edicions passades. Un gran èxit que assegura continuïtat i que l'any vinent complirà un lustre.

Hackathon Infantil, celebrat durant tot el matí del dissabte, va comptar amb 105 nens i nenes amb edats compreses entre els 3 i els 16 anys i va ser un altre dels moments clau del cap de setmana. Robòtica Castelló va reptar els més petits a fer els seus primers passos en el món de la programació. Des de jocs amb peces de Lego, fins a construcció de petits robots o desenvolupament d'originals videojocs.

Informació i imatges proporcionades per XarxaTec (Associació d’Empreses Tecnològiques de Castelló)