08/10/2019 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I i delegada del president de la CRUE per a Polítiques d'Igualtat, Eva Alcón, ha participat en la inauguració de l'acte de lliurament de premis de la segona edició del concurs INNOVATIA 8.3 «Premis a les millors iniciatives empresarials creades en el marc de les universitats i liderades per dones», que s'ha celebrat en la Secretaria d'Estat d'Igualtat de Madrid.

En la seua intervenció, la rectora de l'UJI ha reivindicat el paper de les administracions públiques i de les universitats com a motor de formació i canvi cultural per a aconseguir la igualtat. «La bretxa de gènere és tan important que, segons alguns estudis, podem arribar a tardar més d'un segle (108 anys) a aconseguir la igualtat real si continuem avançant al ritme dels últims temps», ha assenyalat.

Així mateix, Alcón ha destacat com a àmbits en els quals cal treballar especialment les titulacions de ciències, enginyeries, tecnologia i matemàtiques (disciplines STEM) i l'emprenedoria en el qual «les dones el tenen encara més difícil. La taxa d'emprenedoria femenina a Espanya ve creixent en els últims anys, però és només del 6%».

Finalment, ha felicitat les premiades assegurant que representen «un magnífic exemple i un estímul per a les generacions futures».

L'objectiu dels premis, impulsats per l'Institut de la Dona i per a la Igualtat d'Oportunitats i la Universitat de Santiago de Compostel·la i cofinançats pel Fons Social Europeu, és fomentar l'esperit empresarial de les dones en l'àmbit científic-tecnològic, a més de la creació d'un model d'intervenció que integre la perspectiva de gènere en els processos de transferència de coneixement i en el procés de creació d'empreses de base tecnològica en l'entorn universitari.

La delegada del president de la CRUE per a Polítiques d'Igualtat i rectora de la universitat pública de Castelló ha participat també en el reconeixement a les universitats espanyoles que s'han adherit a Innovatia 8.3. En total ja són 33 les universitats que formen part del projecte, entre les quals està l'UJI, que ha estat representada per Mercedes Alcanyís, directora de la Unitat d'Igualtat.