Alcón: «La creativitat i la imaginació són competències i habilitats que cal desenvolupar de manera transversal»

23/10/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, ha inaugurat la II Jornada «El valor de la creativitat i la imaginació» organitzada per la Càtedra Unesco de Filosofia per a la Pau en col·laboració amb l’Ajuntament de Castelló, que ha servit per obrir la vint-i-quatrena edició del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament. La primera autoritat acadèmica ha estat acompanyada per Sonia París i Sofía Herrero, vicedirectora i coordinadora de la Càtedra.

Durant la seua intervenció, Alcón ha indicat que el màster és un dels programes de major tradició i que més unit es troba a les senyes d’identitat universitàries perquè «estem en contra de qualsevol classe de violència i treballem per construir una societat en què el respecte i el diàleg siguen la base de totes les relacions humanes». La rectora ha recordat el professor Vicent Martínez Guzmán, qui va faltar fa uns mesos, en la seua tasca educativa per estendre la cultura de la pau, la no-violència i el legat que ha deixat en el bagatge intel·lectual de la Universitat.

Alcón també ha assegurat que la jornada amb la qual s’inaugura el màster «servirà per demostrar la importància de treballar amb la imaginació i la creativitat, perquè a la universitat pensem que és la millor manera per saber gestionar estats de crisi, encarar les exigències de la vida professional i personal i, en definitiva, arribar a la felicitat». Per això, la rectora ha comentat que «són competències i habilitats que cal desenvolupar de manera transversal en els currículums educatius de tot el nostre estudiantat».

El màster compta aquest curs acadèmic amb prop de seixanta estudiants internacionals de més de vint nacionalitats diferents, pertanyents a països tan distants com Jordània, Turquia, Israel, Marroc, Algèria, Mèxic, Colòmbia, Brasil, Haití o Madagascar, entre altres.

Imatges de l'acte