Climent i Ferrer posen de manifest les excel·lents relacions institucionals entre l’UJI i l’AVL

09/04/2018 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha assistit com a convidat a la sessió plenària celebrada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en la seu acadèmica de Sant Miquel dels Reis. Climent ha afirmat que  «l’Acadèmia Valenciana de la Llengua s’ha guanyat la confiança dels usuaris de la llengua i la seua autoritat com a institució normativa del valencià», ha elogiat la trajectòria de l’AVL des de la seua creació, ha valorat tant la defensa i promoció del valencià com la contribució a fixar la llengua, i ha establert punts de paral·lelisme entre les dues entitats, com ara la joventut institucional i l’origen, fruit de l’autogovern.

Vicent Climent, que el pròxim mes de maig deixarà el càrrec al capdavant de la Universitat, ha destacat també la col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en tots aquests anys, en activitats com ara jornades, cursos i lectorats a l’estranger, unes relacions que en el futur continuaran amb la mateixa o major intensitat.

Per la seua part, Ramon Ferrer, president de l’AVL, ha agraït al rector «el tracte exquisit rebut» per la universitat de Castelló, així com la millor disposició a col·laborar en diferents projectes. «L’AVL sempre ha sentit molt prop l’alè d’institucions com l’UJI; per això Castelló ha sigut la nostra segona casa i de vegades, és just dir-ho, la primera», ha assegurat Ferrer.

El president ha posat l’exemple de la defensa que Climent va fer de la definició de valencià en el Diccionari normatiu valencià, després de la seua aprovació i la posterior publicació en línia en la pàgina web de l’AVL, per a explicar que «la norma no té per què estar allunyada de l’usuari de la llengua, i això és el que ha fet l’Acadèmia amb les obres normatives».