L'Ajuntament de Castelló concedeix el Premi Olímpia 2018 a la professora de l'UJI Asunción Ventura

03/04/2018 | SCP

Asunción Ventura Franch, professora titular de Dret Constitucional de la Universitat Jaume I de Castelló i vicepresidenta de la Fundació Isonomia, ha rebut el Premi Olímpia 2018 que concedeix cada any l'Ajuntament de Castelló en commemoració del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones. L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i la vicealcaldessa i regidora d’Igualtat, Ali Brancal, han sigut les encarregades de lliurar aquest premi a Ventura per la seua convicció feminista, la seua implicació política, la seua excel·lència acadèmica i la seua exigència com a dona lluitadora per la igualtat.

Asunción Ventura és llicenciada i doctora en Dret per la Universitat de València. Sent encara alumna, va entrar a formar part del moviment feminista valencià, inquietud que va mantenir quan en 1978 es va traslladar a viure a Castelló, integrant-se en els grups feministes locals que van jugar un paper clau durant la transició política i en l'inici del feminisme institucional a la ciutat de Castelló. En aquest període va pertànyer a l'Assemblea de Dones de València i al Col·lectiu de Dones de Castelló, a través del qual es va encarregar de l'assessorament jurídic per a les dones en el primer Institut Valencià de la Dona.

Ventura és directora del Màster Oficial en Igualtat i Gènere en l'àmbit públic i privat, interuniversitari i internacional (en línia), organitzat per la Universitat Jaume I, universitat de la qual ha sigut vicerectora i secretària general. Ha dirigit i participat en nombrosos projectes de recerca i forma part de dues xarxes de recerca: Xarxa Feminista de Dret Constitucional i Xarxa Transversal d'Estudis de Gènere en Ciències Humanes, Socials i Jurídiques. Així mateix, compta amb nombrosos treballs publicats, entre monografies, capítols de llibre i articles en revistes científiques, entre els quals destaca la recent obra col·lectiva «El derecho a la participación de las mujeres. Resultados de la aplicación de la Ley de Igualdad en las elecciones a las Cortes Generales (2004-2008-2011)». També ha dirigit la producció videogràfica Feministas de Castellón en la Transición Política (1975-1985), un projecte que pretén recuperar el testimoni de les dones que durant el període de la transició política militaven en algun dels grups que formaven part del moviment feminista de les comarques i la ciutat de Castelló.

També ha participat com a conferenciant en nombrosos congressos, seminaris i cursos nacionals i internacionals i és integrant del consell de redacció de dues revistes científiques, Les línies de recerca en què s treballa són la igualtat en la teoria constitucional, drets fonamentals i el poder polític des d'una perspectiva feminista.