Prop de 200 alumnes participen en una nova edició de les Olimpíades d’Economia i Valencià de l’UJI

03/04/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat la fase local de l’Olimpíada d’Economia i de l’Olimpíada de Valencià a la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

En el cas de l’Olimpíada d’Economia, l’objectiu fonamental és estimular l’estudi d’aquesta matèria i que els alumnes demostren els seus coneixements del temari d’aquesta assignatura de primer de batxillerat i d’Economia de l’Empresa de segon. Els tres primers classificats participaran en l’Olimpíada Espanyola d’Economia. En l’edició d’enguany s’han matriculat 32 inscrits de 17 centres de les nostres comarques.

Pel que fa a l’Olimpíada de Valencià, l’objectiu és fer accions per a fomentar la visibilitat, l’interès pel coneixement i el reconeixement de la nostra llengua en els diferents nivells educatius, en aquest cas als instituts de batxillerat i a la Universitat Jaume I. Amb aquesta iniciativa es pretén, a més d’encetar una nova via per a dinamitzar l’ensenyament i aprenentatge en català i del català als nostres centres, fer una acció de sensibilització i suport a la tasca del professorat de valencià. Enguany s’hi han matriculat 160 alumnes de 16 centres de les nostres comarques.

Els premis que atorgarà la Universitat Jaume I, per a aquesta fase local, consisteixen a oferir als tres finalistes d’ambdues olimpíades, si es matriculen en el curs acadèmic 2018/2019 en una de les titulacions de la seua oferta acadèmica, un premi en metàl·lic al rendiment acadèmic, i la possibilitat de participar en el programa «Estudia i investiga a l’UJI», pioner a la universitat espanyola.