Les entitats «alumni» de les cinc universitats públiques valencianes es reuneixen a l’UJI

24/01/2018 | SCP

La Universitat Jaume I ha acollit durant el dia d’avui la reunió entre els diversos tècnics i coordinadors dels programes alumni de les universitats públiques valencianes per tal d’estrènyer lligams d’unió entre les diferents entitats i col·laborar en la consecució d’objectius mutus. L’UJI ha estat representada pel seu programa AlumniSAUJI, que actualment aglutina prop de 15.000 egressats i egressades.

Aquestes trobades, que se celebren des de fa quatre anys amb caràcter anual, pretenen apropar els diversos programes de gestió de l’antic alumnat i amics de les universitats valencianes i unir esforços per enfortir les relacions entre els i les exalumnes, la societat i la universitat.

Durant la jornada s’ha avaluat la relació que actualment mantenen les universitats amb els seus programes alumni, i per extensió amb els seus graduats i graduades. S’ha fet especial incís en la necessitat de reivindicar la figura de l’antic alumne com a assessor i ambaixador de la universitat màter i reforçar, mitjançant activitats i espais comuns, la interacció entre els mateixos alumni que ajude a fer créixer les xarxes alumni universitàries. Un altre punt important de la reunió ha estat centrat en la millora de serveis i avantatges d’aquest col·lectiu tant en l’àmbit universitari com amb convenis amb empreses i institucions externes.

La sessió ha comptat amb la presència de representants d’Alumni UA (Universitat d’Alacant), Alumni UMH (Universitat Miguel Hernández), Alumni UV (Universitat de València), Alumni UPV (Universitat Politècnica de València) i AlumniSAUJI (Universitat Jaume I).