L’UJI destina la recaptació del Concert de Nadal al programa de pràctiques solidàries en països empobrits

19/01/2018 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent; el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla; i la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, han fet entrega de la recaptació del Concert de Nadal a la directora de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat de l’UJI (OCDS), Carmen Lázaro. La recaptació, que ascendeix a 1.250 euros, es destinarà a activitats de cooperació al desenvolupament de la Universitat, en concret a la pròxima convocatòria del programa de pràctiques solidàries en països empobrits (Programa PASPE).

Durant l’acte d’entrega, el rector ha agraït a l’Espai de Jazz i els músics del taller de Big Band la seua participació en el Concert de Nadal, que per primera vegada, a proposta del Servei d’Activitats Socioculturals de l’UJI, ha tingut un caràcter solidari. «Sens dubte, aquesta acció ens permet traslladar l’esperit solidari al nostre estudiantat a través de la possibilitat de participar en projectes de cooperació enriquint així la seua formació i vivència universitària en la Jaume I», ha assenyalat el rector.

El programa de practiques solidàries en països empobrits, impulsat des de l’OCDS en col·laboració amb l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP), permet a estudiants de qualsevol titulació de la Universitat Jaume I realitzar pràctiques de grau, el treball de final de grau o fi de màster o les pràctiques de màster en institucions contrapart ubicades en països empobrits de manera que incorporen valors i formació en matèria de cooperació al desenvolupament. Entre els objectius del programa destaca l’adquisició d’una formació pràctica, la millora de les competències professionals i de la comprensió de l’entorn econòmic i social del país de destinació i la consecució d’aptituds específiques per a la cooperació. «Es tracta d’un dels projectes emblemàtics de la Universitat Jaume I, que compta amb la implicació tant d’estudiants com de professorat, i és a més un dels programes que més èxit i repercussió està tenint» ha destacat Inmaculada Fortanet.

Aquest programa segueix els principis del compromís de qualitat de l'European Quality Charter for Mobility i és finançat per la Universitat Jaume I, a través de fons de solidaritat 0,7 que es recapta de la X a la matrícula de l’estudiantat i de fons propis UJI. Enguany, a més, al pressupost per a la convocatòria 2017-2018 s’afegirà la quantitat recaptada al Concert de Nadal.

La convocatòria és pública i en concurrència competitiva i l’ajut que gaudeix l’estudiantat cobreix les despeses de viatge i dotació mensual per als dos mesos en què es preveu la realització de l’estada.

La primera convocatòria va tindre lloc al curs acadèmic 2009/2010 i, des d’aleshores, més de 40 estudiants han gaudit de les ajudes per a fer les estades a països com Nicaragua, Argentina, campaments de Tindouf, Etiòpia, Moçambic, Costa Rica, entre d’altres.