L’estudiantat del Màster de la Pau celebra el Dia Mundial de l'Educació Ambiental amb una jornada sobre residus a la Llotja del Cànem

26/01/2018 | SCP

L'alumnat del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament de la Universitat Jaume I ha organitzat una jornada pel Dia Mundial de l'Educació Ambiental sota el lema  «Residus 0». Així, al costat dels alumnes del Centre de Formació Ocupacional de Jardineria i Viverisme de Cáritas Diocesana Castelló-Sogorb, han pogut analitzar la importància de la reutilització i el reciclatge de manera pràctica a la Llotja del Cànem.

Durant la jornada, els dos grups d'estudiants han compartit dinàmiques i treballs manuals per a generar consciència sobre la importància de la cura del medi ambient i la correcta gestió dels residus. Per a això, van realitzar tests auto-reg amb botelles d'aigua i van utilitzar brics com a germinadors de brots de soia. Es tracta de visibilitzar que la reutilització d'envasos plàstics i de cartó és possible, contribuint, així, a la construcció de cultures de pau.

La celebració d'aquest dia mundial té el seu origen en 1975, any en el qual es va celebrar a Belgrad el Seminari Internacional d'Educació Ambiental. Aleshores, es van establir els principis generals en el marc dels programes de les Nacions Unides. A més, es va publicar la  Carta de Belgrad, en la qual es plasmen els objectius fonamentals a escala mundial.