Alumnat de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques de l’UJI visita el Congrés dels Diputats

24/01/2018 | SCP

Quaranta-cinc estudiants dels Graus en Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Jaume I de Castelló, acompanyats pel professorat de l'Àrea de Periodisme, Pablo López Rabadán, Ramón Pardo, Rafael Mora i Susana Barberá, han realitzat aquesta setmana una visita acadèmica al Congrés dels Diputats a Madrid.

L'alumnat de l'assignatura de Comunicació Política ha recorregut l'edifici, tant la part històrica institucional com l'hemicicle i el Saló dels Passos Perduts, a més de les instal·lacions dels grups parlamentaris, les sales de comissions i els espais reservats als mitjans de comunicació, així com la sala de premsa en la qual té lloc la compareixença dels diputats i diputades davant els representants dels mitjans.

En aquesta visita, l’estudiantat ha pogut conèixer d'una forma directa l'activitat parlamentària que es desenvolupa en aquest edifici, inaugurat en 1850 per la reina Isabel II; però també la periodística, intercanviant impressions amb els professionals de tots dos àmbits. La visita s'ha pogut realitzar gràcies a la invitació del Grup Mixt i ha comptat amb la participació directa de la diputada de Compromís per Castelló, Marta Sorlí i de l'assessor de comunicació, Edgar Bort, antic alumne del doble grau de Publicitat i Relacions Públiques i Periodisme de la universitat pública de Castelló.

Aquest és el segon any que alumnat de l’UJI visita el Congrés dels Diputats per a vore de forma directa com es desenvolupa el treball de les polítques, polítics i periodistes. La diputada Marta Sorlí va destacar després de la visita que «ha sigut una experiència molt interessant i les preguntes de l'alumnat han tingut un gran nivell. És important que l’estudiantat que cursa aquestes assignatures conega de primera mà com es desenvolupen les activitats dins d'aquest edifici per a tenir una visió més directa del nostre treball».