Isonomia presenta el conte coeducatiu «De paraules i persones. Una història sobre el llenguatge inclusiu»

10/01/2018 | SCP

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I ha presentat el conte redactat des d’Isonomia De paraules i persones que versa sobre el llenguatge inclusiu.

Durant la presentació es va explicar que aquest conte sorgeix en el marc de la campanya «10 anys Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes», que durant 2017 la Fundació Isonomia ha desenvolupat amb la finalitat de recordar i acostar l'existència d'aquesta Llei, i el seu articulat, al conjunt de la societat.

A través dels textos de Laia Pitarch Centelles i les il·lustracions d'Àngels Salvador Vives, el relat narra la història de Maria, una xiqueta que vol ser enginyera (i ho aconsegueix), qui s'adona que les dones no estan representades en el llenguatge quotidià i decideix lluitar per canviar aquesta situació, perquè «el que no es nomena no existeix». El conte, dirigit a l'estudiantat de primària, aborda el tema del llenguatge inclusiu i ofereix alternatives al llenguatge sexista. Així doncs, xiquetes i xiquets aprenen a fer un ús no sexista del llenguatge, i reflexionen sobre la importància d'esmentar les dones en el llenguatge inclusiu perquè elles també hi queden representades.

ACEN editorial distribuirà el conte a través de la seua pàgina web https://aceneditorial.es/libro/paraules-i-persones/