La Plantilla tanca el seu cinquè aniversari amb una trobada nacional d’estudiantat de Disseny Industrial

11/12/2017 | SCP

L'associació d'alumnat i exestudiantat de Disseny Industrial de la Universitat Jaume I de Castelló «La Plantilla» ha tancat les activitats del seu cinquè aniversari amb l'organització d'una trobada nacional d'estudiantat d'aquesta disciplina, celebrada durant el cap de setmana, amb l'objectiu de debatre, consensuar i visualitzar el panorama actual educatiu i professional del món del disseny en tot el país dins del marc de les ajudes a projectes institucionals de l’UJI.

Més de 70 participants entre alumnat, associacions d'estudiantat de Disseny Industrial, professorat i professionals es van reunir en les instal·lacions d’Espaitec (parc científic, tecnològic i empresarial de l’UJI). La jornada es va iniciar amb les presentacions de les activitats que realitzen associacions de la resta d'Espanya i la intervenció de María Fontes, directora de la prestigiosa fira NUDE o NOU + O i una conferència de l'estudi de disseny de Castelló Joan Rojeski Studio.

Una taula redona va servir per a realitzar una radiografia del panorama professional actual, des de la formació fins al món professional de la mà de Rafael Armero, president de l'Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV); David Díaz, president de La Exprimidora; Raúl Izquierdo, director del Grau de Disseny de l’UJI; Alicia Rodríguez, professora de l'EASD Castelló, i Francisco Fambuena de l'empresa Fambuena.

També s'ha projectat el documental «La formació en disseny» de Gràffica i la trobada va finalitzar amb diversos grups de debat en diferents temàtiques que afecten l'alumnat de disseny, consensuant-se un decàleg que serà remès a les universitats espanyoles en les quals s'imparteix aquesta titulació. En opinion del president de «La Plantilla», Javier Ares Armero, «estem molt satisfets de la participació d'aquesta primera trobada nacional que esperem que es repetisca en els pròxims anys per a comptar amb un reflex del que esdevé en la nostra disciplina, quins aspectes afecten l'alumnat i cercar, entre tots, solucions».

Web de l’associació: http://laplantilla.uji.es/