L’UJI lliura el premi Manel Garcia Grau a l’escriptor Joan Carles González Pujalte

15/12/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha lliurat el VII Premi Manel Garcia Grau de Poesia que en aquesta edició ha recaigut en l’escriptor mataroní Joan Carles González Pujalte pel poemari Nocturn sense acordions, en el qual el poeta fa una crònica de les seues nits i insomnis amb versos que reflecteixen totes aquelles coses que l’abismen.

A l’acte de lliurament del guardó han assistit el vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals, Wenceslao Rambla, i Olga Carbó, esposa de Manel García Grau. Carbó ha agraït a l’UJI i les entitats que donen suport a aquest premi el fet de mantenir viva la memòria de Manel Garcia Grau i ha destacat que «la poesia era la seua vida, una poesia molt crítica i compromesa amb la realitat de l’entorn. No hem de menysprear la força de la poesia perquè té una intensitat que de vegades altres gèneres no tenen».

Per la seua part, Joan Carles González Pujalte ha mostrat el seu agraïment per «un guardó literari que fa créixer el meu orgull pel seu nom i per les persones que el fan». A continuació ha recitat versos de La ciutat de la ira escrits per Garcia Grau en referència a Sarajevo, una ciutat que, segons ha explicat González Pujalte, també va inspirar la seua darrera obra L’Est. Per a concloure, ha recitat dos poemes de l’obra premiada Nocturn sense acordions, que ha qualificat de més íntima.

Joan Carles González Pujalte (Mataró, 1963) és llicenciat en Història de l’Art. Ha estat premiat en diferents certàmens literaris tant de poesia com de narrativa a Catalunya, el País Valencià, Illes Balears i Euskadi. Ha publicat prop d’una vintena de llibres en editorials com Columna, Viena, Pagès i Bromera des de Nicotina als llavis (1998) fins a Rastres de l’escapista (2015), Les coses i els miratges (2015), Esbós, teoria i poètica de la nou (2016) o L’Est, amb el qual va obtenir el premi de poesia Joan Perucho Vila d’Ascó 2016.

El Premi Manel García Grau de Poesia, que convoca la Universitat Jaume I amb la col·laboració de l’Associació d'Escriptors en Llengua Catalana i l'editorial Perifèric, pretén honrar la memòria de l'escriptor, activista i professor de Filologia de la Universitat Jaume I, qui va morir en 2006 en plena maduresa creativa. Poeta i narrador, Garcia Grau és una de les figures principals de la literatura valenciana de les últimes dècades. Va destacar sobretot com a poeta i la seua obra està present en nombroses antologies. En el seu currículum, a més, figuren premis com els Octubre, l’Englantina d'Or dels Jocs Florals de Barcelona o Ciutat de València, tots ells de poesia.

Fotografies